به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه رشت در جمع با اشاره به سخنرانی های رهبری درباره سبک زندگی ایرانی - اسلامی افزود: اگر چه بعد از سخنرانی رهبری و تاکیدات ایشان به این مهم، تلاش هایی در رابطه با ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی شد، اما اندک بود که بایستی در این باره بیشتر کار شود.
وی با تاکید بر ضرورت عملیاتی کردن ایده ها درباره سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ظرفیت های انسانی قابل توجهی برای فرهنگ سازی در زمینه های مختلف از جمله احکام نورانی به ویژه سبک زندگی اسلامی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه سخنانش با اشاره به فرهنگ غنی ایرانیان خاطر نشان کرد: ما هیچ نیازی به فرهنگ غرب و شرق نداریم، بنابراین بایستی با شناخت هر چه بیشتر فرهنگ غنی خود، آن را برای نسل های جدید بیان کنیم.
وی با اشاره به جایگاه خانه و خانواده و با بیان اینکه دشمن نیز هدفش را متوجه خانواده ها کرده، اظهار کرد: خانواده اساس و زمینه همه ارزش های مختلف است بنابراین بایستی مواظب این نهاد و در امان ماندن آن از آسیب ها باشیم.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از خطبه ها، ضمن قدردانی از معلمان و تبریک فرارسیدن 12 اردیبهشت به عنوان روز معلم تصریح کرد: تلاش های معلمان در جای جای کشورمان نمایان است، بایستی قدردان معلمان باشیم.
وی همچنین کارگران را از اقشار دردمند جامعه نام برد و اظهار کرد: همه کسانی که مسئولیت طبقه کارگران را دارند، بایستی حداقل پاسخگوی این قشر باشند و با شنیدن حرف هایشان، غبار غم را از چهره این قشر بزدایند.
وی با اشاره به فرارسیدن نهم اردیبشت سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بیان داشت: شوراها نماد مردم سالاری است به این معنی که مردم کشورمان در همه عرصه های اجتماعی و سیاسی فعالانه حضور دارند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.