به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز خراسان شمالی با بیان اینکه خانواده ها نباید برای فرزندان خود مهریه های سنگین تعیین کنند، افزود: اگر زندگی زوجین، به طلاق منجر شود مردان باید تا آخر عمر مهریه زن را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه نمی خواهید دختران خود را به فروش برسانید افزود: مهریه زن باید در حد توان مرد باشد.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه فرهنگ تجردگرایی از غرب آمده است گفت: این سبک زندگی نباید در زندگی ما تاثیر بگذارد ، زیرا که تجرد در اسلام دارای ارزش نیست، در اسلام به ازدواج بسیار اهمیت داده شده است.
وی با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: تولد این بانوی دو عالم همراه خیر و برکت بود، در آن زمان که اعراب به مال و فرزندان پسر ارزش می دادند این دختر دارای ارزش ویژه شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از زنان خواست تا حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.
امام جمعه بجنورد همچنین ازدواج را یک معروف دانست و گفت: همه باید معروف کنیم و اگر در بین اقوام و دوستان دختر و پسری مجرد وجود داشته باشد باید نصیحت کنیم تا معروف بزرگ شکل بگیرد.
وی علت بیشتر طلاق ها را مهریه های سنگین و توقع های بیجا عنوان کرد و افزود: باید زندگی را آسان گرفت تا زندگی اداره شود.
وی گفت: هم اکنون زنان دوشادوش مردان در عرصه های مختلف از جمله پزشکی و سایر حوزه ها فعالیت می کنند؛ زنان هم در بیشتر رشته ها پیشرفت داشته اند، این هدیه را انقلاب به زنان داده است اما، هم اکنون دشمنان سعی می کنند تا آن را از زنان ما بگیرند.
وی افزود: هم اکنون برخی کشورها مقام زن را تنزل داده و از زیبایی زن تنها برای فروش کالاها استفاده می کنند؛ آن ها در ظاهر به زن مقام و ارزش داده اند اما، زنان را همچون عروسک برای فروش کالا تبدیل کرده اند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.