به گزارش ایرنا، محمدشریف اسلامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 24 مورد از این تولیدات در حوزه کتاب بوده است.
وی افزود: سال گذشته افزون بر 300 اثر فاخر با قابلیت حضور در جشنواره های ملی و بین المللی در بخش هنرهای تجسمی، طراحی، نقاشی، پوستر و گرافیک، هشت فیلم کوتاه و 17 مورد نمایشنامه اعم از صحنه ای و خیابانی توسط هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مجموع 24 کتاب تولیدی حوزه هنری این استان 14 مورد در حوزه ادبیات پایداری، پنج مورد در بخش نمایشنامه و 2 مورد نیز در حوزه پژوهشی بوده است.
اسلامی عنوان کرد: 22 برنامه مهم فرهنگی و هنری برای هفته هنر انقلاب اسلامی امسال در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.
وی ابراز داشت: عبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا با حضور هنرمندان، دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، بررسی اندیشه‌ های شهید «مرتضی آوینی»، اجرای تئا‌تر خیابانی و پرفورمنس، جشن هنر انقلاب اسلامی و تجلیل از 18هنرمند بر‌تر استان از مهمترین برنامه های حوزه هنری در این هفته خواهد بود.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از آلبوم موسیقی محلی «مُقوم» و تابلوی عکس سردار شهید «ستار اورنگ» در این هفته نیز رونمایی می شود، گفت: فیلم «به وقت شام» برای خانواده‌ شهدا و ایثارگران استان اکران ویژه می ‌شود.
اسلامی اظهار داشت: کتاب «72 حرف با 72 تن» از آثار «رسول سنایی» و مجموعه اشعار شاعران کهگیلویه و بویراحمد در هفته هنر انقلاب اسلامی امسال رونمایی خواهد شد.
وی نبود زیرساخت های فرهنگی را یکی از چالش ها و موانع جدی در حوزه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: یاسوج تنها شهر کشور است که سینما ندارد.
اسلامی کمبود اعتبارات و نبود فضای فیزیکی مناسب را از دیگر مشکلات در این بخش به ویژه در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و بیان کرد: ساختمان فعلی حوزه هنری استان به هیچ وجه در شأن هنرمندان و تولید آثار هنری نیست.
20 فروردین هر سال به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی شهید اهل قلم به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.