روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان روز پنجشنبه به نقل از رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان این اداره کل اعلام کرد: بهار جمالدار دانش آموز دوره دوم متوسطه مدرسه فرزانگان ناحیه یک رشت در مسابقه ملی مغز مدال طلا و علیرضا قدسی و فرزاد بهرامی دمقی از مدرسه میرزا کوچک خان نیز در این رقابت ها مدال برنز به دست آوردند.
فاطمه گیلانی نیا خاطر نشان کرد: مرحله نهایی کشوری مسابقه ملی دانش آموزی دانش مغز با شرکت دانش آموزان برگزیده مرحله اول در چهار بخش کتبی، شفاهی، عملی و تشخیص بیماری برگزار شد.
وی بیان داشت: مسابقه ملی دانش آموزی دانش مغز، اردیبهشت ماه جاری از طرف انجمن علوم اعصاب ایران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
مسابقه ملی دانش مغز (Brain Bee) برای اولین بار توسط نوربرت میسلینسکی در سال 1999 در دانشگاه مریلند آمریکا پایه گذاری شد، این رقابت ‌ها با هدف علاقه ‌مند کردن دانش‌ آموزان به یادگیری در مورد مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هر ساله در دنیا برگزار می شود.
این مسابقه ها، در بیش از 150 مرکز و 30 کشور دنیا برگزار شده و برگزیدگان کشوری، هر ساله در یک نقطه از دنیا گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند؛ به این ترتیب بیش از 30 هزار دانش‌آموز از سراسر دنیا هر سال به رقابت با یکدیگر می ‌پردازند.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.