به گزارش ایرنا از سایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، برای اجرای این طرح های بهداشتی یک میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است.
رئیس مرکز بهداشت سنندج در آیین افتتاح این 2 طرح گفت: خانه های بهداشت در روستاهای حوزه بخشداری مرکزی قرار دارند که ساختمان های آنها در دهه 60 ساخته شده و پارسال تخریب شدند تا بناهای جدید در آنها احداث شود.
جهانبخش یوسفی افزود: در این 2 خانه بهداشت روستایی در مجموع به چهار هزار و 480 نفر از اهالی این روستاها در راستای اجرای بسته های طرح تحول نظام سلامت خدمات ارائه می شود.
به گفته وی، اعتبار لازم برای ساخت این خانه های بهداشت از محل اعتبارات تفاهم نامه چهار جانبه بین وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، استانداری و مجمع خیرین سلامت استان فراهم و توسط بسیج سازندگی ساخته شدند.
برگزاری آیین پاکسازی محیط، جشن نفش، جشن بهبودی قطعی 150 نفر از کودکان سرطانی در بیمارستان بعثت، افتتاح بخش های انکولوژی کودکان و روانپزشکی اطفال بیمارستان بعثت، برگزاری همایش مدارس مروج سلامت در آموزش و پرورش، برپایی نمایشگاه لبخند، برگزاری همایش تجلیل از حامیان و سفیران سلامت برتر، برگزاری همایش منطقه ای چالش های تشخیصی و درمانی سرطان پستان و همایش دوچرخه سواری از جمله برنامه های هفته سلامت در کردستان است.
از اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده و شعار امسال این هفته سلامتی برای همه، است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.