به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی ساحل ها در فرمانداری آستارا افزود: این شهرستان به لحاظ موقعیت ممتاز گردشگری، مورد توجه استاندار گیلان است و طرح شناگاه های آستارا به عنوان آزمونه تا خردادماه امسال تکمیل خواهد شد.
وی اعتبار اختصاص یافته برای ساخت شناگاه ها را 40 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: باید از فرصت ساحل ها برای تقویت ابعاد فرهنگی و اقتصادی استفاده و با گسترش خدمات به روش های مختلف و متناسب با هدف های سازمانی، ساحل ها را مدیریت کرد.
وی اظهار کرد: سال گذشته هیچ غریقی در نوار ساحلی آستارا نداشتیم و خدمات ارائه شده باعث رضایت عمومی مردم شد اما باید دهیاران در طرح های سالمسازی روستاها و شهرداران در نقاط شهری جهت ایجاد تفرجگاه ها و جاذبه های گردشگری تلاش کنند.
رنجکش با بیان اینکه ناجیان غریق باید از اوایل خردادماه در نقاط خطرآفرین و طرح های سالمسازی آستارا مستقر شوند، ادامه داد: کمیته های هفت گانه امنیت و انتظامات، امر به معروف و نهی از منکر، پیشگیری از حوادث، فرهنگی، بهداشت و درمان، رفاه و اسکان و نظارت بر عرضه کالا باید برای اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی همت کنند و سال گذشته 22 برنامه فرهنگی و هنری در نوار ساحلی آستارا برگزار شد.
رنجکش با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی باید در طرح سالمسازی بخش لوندویل آستارا نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: مدیریت طرح های ساحلی باید به افراد پویا، خوشفکر و طراح سپرده شود تا با تولید نشاط ، زمینه ماندگاری گردشگران فراهم شود.
وحید خاصی پور رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این جلسه گفت: 22 نقطه خطر آفرین در نوار ساحلی آستارا شناسایی و ثبت نام متقاضیان شرکت در کلاس های نجات غریق اداره ورزش و جوانان آغاز شده است.
وی افزود: سه نفر از ناجیان غریق بخش لوندویل آستارا بخشی از حقوق سال گذشته خود را دریافت نکرده اند و امیدواریم امسال با پرداخت بموقع حقوق و تجهیز هیات نجات غریق، در خدمات رسانی به مردم موفق باشیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از 18 کیلومتر نوار ساحلی و سه طرح سالمسازی در ساحل خزر برخوردار است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.