به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا مصطفی سالاری در حاشیه آئین افتتاح مرحله نخست اتصال خط ریلی ایران به آستارای جمهوری آذربایجان در شهرستان آستارای استان گیلان افزود: معافیت گمرکی، تسهیل ورود و خروج کالا و ایجاد کسب و کار پایدار از مزایای مناطق ویژه اقتصادی است و سرمایه گذاران و تاجران از آن استفاده خواهند کرد.
وی اظهار کرد: راه آهن آستارا-آستارا باعث کاهش مسیر، زمان و هزینه حمل و نقل خواهد شد و این شهرستان را به کانون اقتصادی منطقه تبدیل خواهد کرد.
سالاری بیان کرد: مشکلات تملک اراضی طرح ریلی رشت- آستارا را نیز حل خواهیم کرد تا این طرح برای تکمیل کریدور شمال -جنوب آماده شود.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 1395 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی متعهد شده بودند و در سال گذشته با تحقق آن، قطارهای جمهوری آذربایجان و روسیه، عبور آزمایشی خود را از راه آهن آستارا-آستارا تجربه کردند و روز گذشته (سه شنبه) با حضور مسئولانی از ایران و جمهوری آذربایجان، مرحله نخست این راه آهن و پایانه آن افتتاح و عملیات ساخت انبار غلات بارانداز راه آهن آستارا آغاز شد.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خاکی و 15 کیلومتر مرز آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.