۳ خط از ۷ خط راه آهن آستارا – آستارا امروز با حضور روسای شرکت‌های راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، در مراسم بهره‌برداری از خط آهن آستارا _ آستارا جاوید قربانف رئیس راه‌آهن جمهوری آذربایجان، خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، مصطفی سالاری استاندار گیلان و جمعی از مقامات محلی آستارا حضور داشتند.

در این مراسم فرماندار آستارا گفت: خط آهن آستارا – آستارا ۱۰ کیلومترطول دارد که یک و نیم کیلومتر آن در خاک ایران و ۸ و نیم کیلومتر آن در خاک جمهوری آذربایجان است.

یونس رنجکش افزود: جمهوری آذربایجان برای این خط آهن از مرز ایران تا بارانداز آن ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد و قرار است ۵۰۰ میلیون دلار برای ساخت خط آهن آستارا - رشت نیز سرمایه گذاری کند.

وی گفت: در مرحله نخست، سالانه ۲ میلیون تن کالا از خط ریلی آستارا - آستارا حمل می‌شود و بعد از اتصال آن به خط آهن قزوین - رشت این ظرفیت تا ۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه این طرح جزیی از کریدور بین المللی شمال- جنوب موسوم به نوستراک است، گفت: با افتتاح خط آهن آستارا – آستارا و اتصال آن به خط آهن در دست اجرای قزوین – رشت و همچنین خط آهن رشت – آستارای ایران که بزودی اجرای آن آغاز خواهد شد زمان حمل بار از هندوستان و آسیای شرقی به روسیه از ۴۵ روز به ۲۵ روز کاهش می‌یابد.

یونس رنجکش افزود: ۳۰ درصد درصد از هزینه‌های هزینه حمل و نقل کالا نیز کاهش خواهد یافت.

وی گفت: پیش از ساخت خط ریلی آستارا - آستارا، گسستی در کریدور بین المللی شمال - جنوب وجود داشت که با تقویت ارتباطات ایران و جمهوری آذربایجان و اجرای این خط ریلی، این کریدور تکمیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.