به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس جمعیت هلال احمر آستارا روز پنجشنبه در آئین افتتاح این طرح در پایگاه امداد و نجات صیادلر این شهرستان گفت: خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در محور آستارا - اردبیل تا 15 فرودین ماه ادامه خواهد یافت و 50 امدادگر در یک پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار به صورت شبانه روزی در آماده باش هستند.
حسین خورشیدی 2 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات و 2 دستگاه خودروی پشتیبان را از امکانات این طرح خواند و اظهار کرد: نیروهای هلال احمر در صورت بروز حادثه، به امداد و کمک های اولیه، رهاسازی و انتقال مصدوم به مراکز درمانی اقدام خواهند کرد.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر آستارا از آمادگی تغذیه و اسکان اضطراری مسافران برخوردار است و در صورت نیاز از مساجد و مدارس روستاهای حیران، بهارستان، گیلده و سیج در این راستا استفاده خواهد شد.
خورشیدی گفت: شهروندان و مسافران، در حوادث جاده ای با شماره 112 ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات نیروهای امداد و نجات بهره مند شوند.
وی افزود: پایگاه سیار هلال احمر با عنوان ایمنی و سلامت نوروزی در سه راهی عنبران در محور اردبیل-آستارا فعال شده است و توزیع 15 هزار نسخه نقشه راهنمای شهرستان و کنترل فشار و قند خون، پانسمان و برپایی خیمه نماز از خدمات طرح ایمنی و سلامت نوروزی هلال احمر است.
یونس رنجکش فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: سرعت عمل و برخورد ملایم امدادگران با حادثه دیدگان باید جدی گرفته شود و با توجه به کثرت حوادث، وجود نیروهای داوطلب هلال احمر برای کنترل و مدیریت به موقع بحران های احتمالی ضروری است.
در حاشیه افتتاح این طرح، رژه خودرویی دستگاه های خدمات رسان در نوروز 97 در بخشی از محور آستارا-اردبیل برگزار شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.

**مزار شهدای آستارا در آخرین پنجشنبه سال 96 گلباران شد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، مردم این شهرستان در پنجشنبه آخر سال با عطرافشانی 13 گلزار شهدا در شهرها و روستاهای این شهرستان، با آرمان های متعالی آنها تجدید بیعت کردند.
مردم با سبزه های سفره هفت سین بر سر مزار شهدا حاضر شده و با نثار فاتحه، یاد شهدا را گرامی داشتند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا در این رابطه گفت: مردم آستارا آئین های خود را در آستانه نوروز به نحو شایسته ای اجرا می کنند و زیباترین آن، حضور در مزار شهدا در پنجشنبه آخر سال است.
حجت الاسلام اصغر ابراهیمی افزود: شهدا از آرامش و آسایش خود برای دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌ها گذشتند و امنیت را برای همگان به ارمغان آوردند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 166 شهید را به انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.