سرهنگ سید جعفر حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ماندگار هر شهید یک درخت سپاه لاهیجان به یاد و بزرگداشت شهدای این شهرستان با همکاری معاونت علمی سپاه قدس گیلان به نیت تعداد شهدای والامقام این شهرستان در روستای بهادرکلایه بازکیاگوراب اجرا شد.
وی اظهار داشت: ازآنجایی‌که این‌گونه درختی کاربردهای فراوانی در حوزه‌های مختلف عمرانی، ساختمان، صنایع‌دستی و فضای سبز دارد و از سویی نیز لاهیجان پایتخت بامبوی ایران محسوب می شود، درخت بامبو می تواند در صنعت بامبو بافی و رونق اقتصادی منطقه نقش بسزایی داشته باشد.
حسینی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کشورمان از مطلوبیت و شکوفایی در همه شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی، و امنیتی برخوردار باشد؛ باید همه روزها رنگ و عطر شهید به خود بگیرد.
وی با تأکید بر لزوم تکریم خانواده‌های معظم شهدا تصریح کرد: سبک زندگی و تربیت اسلامی جاری در این خانواده‌ها منجر به پرورش نسلی انقلابی، با ایمان، شجاع و با اخلاص شد که در زندگی پربرکت خویش جز در مسیر رضایت و خشنودی خداوند متعال و پیروی از منویات ولایت‌فقیه گام برنداشتند.
روستای لیالستان که بین لاهیجان و لنگرود واقع شده، پایتخت بامبو بافی ایران نام گرفته است. بامبو یک قرن پیش همزمان با تاسیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی لاهیجان در سال 1306 به ایران وارد شد.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.