به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا غیور چهارشنبه شب در بازدید از یک واحد قالی بافی در اردستان گفت: آمادگی برای ایجاد و توسعه کارگاه های خانگی وجود دارد و در این راستا سهمیه سال 96 این شهرستان در بخش مشاغل خانگی به طور کامل در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گرفت.
وی با اشاره به راه اندازی 6 کارگاه مشاغل خانگی (خیاطی، نقاشی روی سفال، قالی بافی و میناکاری) در اردستان افزود: حمایت از مشاغل و ایجاد کارگاه های خانگی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.
فرماندار اردستان بیان کرد: 150 پروانه مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شده که سفال گری، نقاشی روی سفال، قلم زنی، خراطی روی چوب، چرم دوزی و نگاری جزء رشته های فعال و پرشمار هستند.
او همچنین به هشت کارگاه مدون صنایع دستی با پروانه تولید کارگاهی در اردستان نیز اشاره کرد و گفت: رشته های فراموش شده صنایع دستی باید احیا شوند چرا که توجه، حفظ و ترویج میراث گذشته و ظرفیت های گردشگری زمینه ساز توسعه شهرستان می باشد.
به گفته غیور، هیچ یک از واحدهای تولیدی در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی شهرستان اردستان در 2 سال گذشته تعطیل نشده و تعدیل نیرو نداشته است.
او شمار واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان را یک هزار و 558 واحد بیان کرد و افزود: 10 هزار و 500 نفر در این واحدها زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
نرخ بیکاری در شهرستان اردستان 9.7 درصد اعلام شده است.
این شهرستان با جمعیت بیش از 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.