به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار اردستان سه شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه توانمندی های این شهرستان گفت: نمایشگاه 20 غرفه شامل فیروزه کوبی، آهنگری سنتی، میناکاری، نقاشی روی سفال، نقاشی زیر لعابی، خراطی، گلیم و قالی سنتی، سفالگری، سنگ تراشی سنتی، غذاهای بومی محلی، کودک و نوجوان، کتاب و غرفه ویژه شهداست.
'علیرضا غیور' افزود: ظرفیت های اردستان تا کنون به درستی معرفی نشده که برپایی این نمایشگاه از هفتم تا چهاردهم آذرماه می تواند برای شناساندن گوشه ای از فرهنگ و پیشینه این خطه موثر واقع شود.
وی بیان کرد: اردستان دارای پیشینه تاریخی پرباری است که باید به عنوان سرمایه اصلی منطقه محافظت شود و یکی از راه های این امر در کنار نمایش آثار تاریخی، معرفی صنایع دستی، مشاغل محلی و غذاهای بومی می باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز گفت: اردستان دارای آثار مهم میراثی و تنوع فرهنگ است و میراث ناملموس زیادی دارد که باید در جهت پیشبرد هدف اقتصادی مبتنی بر گردشگری از آنها بهره برداری شود.
'فریدون الهیاری' افزود: از جمله اقدام ها در این راستا تعیین حریم هشت محوطه تاریخی و 2 بنای کاروانسرای ظفرقند در دهستان برزاوند و بقم در دهستان علیا است که کاروانسراها جزو موقوفات شاه عباسی می باشد و در سال 1382 به فهرست آثار ملی اضافه شد.
مجموعه ای از تصویرهای 40 مسجد جامع در شهرهای مختلف کشور نیز توسط 'ناصر میزبانی' در شبستان مسجد جامع اردستان به نمایش گذاشته شده که پس از سه روز، نمایش در مسجد جامع زواره ادامه خواهد یافت.
شهرستان اردستان با نزدیک به 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.