به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' سه شنبه شب در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان اصفهان، افزود:
استان اصفهان با مشکلات متعددی مواجه است و باید بروکراسی اداری را به حداقل و روحیه خدمت رسانی را به حداکثر برسانیم و با اتکا به توانمندی های داخل و تقویت سرمایه گذاری خارجی در راستای حل مشکلات و توسعه استان گام برداریم.
وی با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی به این استان و کسب موفقیت در زمینه بازاریابی گردشگری تاکید کرد: باید در بخش ساخت مسکن و هتل های بزرگ براساس استانداردهای بین المللی فعالیت کنیم.
استاندار از اصفهان به عنوان استانی پُر ظرفیت با مردمانی با فرهنگ، متدین، آگاه و هنرمند نامبرد و افزود: امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای اصفهان باشم و در این راستا توقعات و انتظارات مدیران، بار مسئولیت من را سنگین تر می کند.
مهر علیزاده با اشاره به سوابق اجرایی چهاردهه خود، اضافه کرد: انتظار دارم که در ابعاد اقتصادی کارهای بیشتری انجام شود.
وی بابیان اینکه مشکلات اصفهان بیشتر از آن چیزی است که در اذهان وجود دارد، تصریح کرد: نرخ بیکاری این استان 2 درصد بالاتر از متوسط کشور است و بسیاری از صنایع بزرگ اصفهان که در کشور از گذشته معروف بوده اند با مشکلاتی مواجه شده و زاینده رود به عنوان ستون فقرات این استان خشکیده است.
استاندار اصفهان افزود: با وجود این مشکلات باید بسیار کار کرد و با اجرای طرح های جدید به موفقیت دست یافت.
وی تاکید کرد: اصفهان همانگونه که در بیشتر حوزه ها پیشتاز و پیشگام بوده است، باید در توسعه و دست یابی به رشد اقتصادی و سرمایه گذاری نیز الگو و نمونه باشد.
مهر علیزاده با اشاره به اینکه راهبرد اقتصادی کشور رهایی اقتصاد از وابستگی به نفت و تقویت اقتصاد کشور مبتنی بر توانمندی های مردم و بخش خصوصی است، افزود: باتوجه به ادامه دشمنی ها و برخی تحریم ها، لازم است که فعالیت در زمینه استفاده از توانمندی های مردم و بخش خصوصی برای تقویت اقتصاد شتاب بیشتری بگیرد.
استاندار اصفهان اضافه کرد: در این راستا باید دست بخش خصوصی را باز بگذاریم و حمایت واقعی از آن داشته باشیم زیرا بیشترین بودجه دولت به فعالیت های جاری اختصاص می یابد و سهم فعالیت های عمرانی اندک است.
وی تاکید کرد: باید بروکراسی اداری را به حداقل و روحیه خدمت رسانی را به حداکثر برسانیم و بدون چشم دوختن به خارج، و با اتکا به توانمندی های داخل، در راستای حل مشکلات و توسعه استان گام برداریم.
استاندار اصفهان در عین حال تصریح کرد: در این مسیر باید سرمایه گذاری خارجی را نیز برای سرمایه گذاری در استان تقویت و تشویق کنیم.
مهر علیزاده با بیان اینکه در استان اصفهان زیرساخت ها از جمله امنیت سرمایه گذاری، استقبال مردم از سرمایه گذاری و همت مدیران فراهم است، افزود: اصفهان بهترین پایلوت و اصلی ترین منطقه در کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید بالاتر از آنچه هستیم فکر کنیم و بر روی سرمایه گذاری خارجی و داخلی بسیار تلاش نماییم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه مدیریت استان به فضل خدا و به کارگیری نیروهای خوب و توانمند با رویکرد سرمایه گذاری راه را برای عملیاتی شدن برنامه هایی جهت به حداقل رسیدن بروکراسی و ایجاد واقعی پنجره واحد سرمایه گذاری باز خواهد کرد، تاکید کرد: اتاق بازرگانی نیز باید طرح، ایده و فکر جدید ارائه دهد و سرمایه گذار داخلی و خارجی را برای سرمایه گذاری در این استان فعال کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان اصفهان نیز در این دیدار با تبیین ظرفیت ها و توانمندی های این اتاق، گفت: 10 کمیسیون در اتاق فعالیت می کنند و آماده همکاری با مدیریت ارشد استان هستند.
عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی اصفهان در تاسیس کارگو ترمینال استان مشارکت خوبی داشته است، افزود: این اتاق در کریدور علم و فناوری استان سهم بزرگی دارد و 34 درصد از شرکت نمایشگاه های استان را نیز خریداری کرده و در زمینه انتخاب برند اصفهان نیز مشارکت داشته و به نتایج خوبی نیز دست یافته است.
وی بابیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان پس از برجام میزبان هیات های زیاد خارجی بویژه هیأت های اقتصادی بوده است، مدعی شد: اتاق بازرگانی اصفهان جزو چهار اتاق برتر دنیا شناخته شده و بسیاری از مسائل و معضلات کشور، توسط اتاق بازرگانی اصفهان احصا و حل شده است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، سیاست زدگی در این استان را یکی از عوامل اصلی عدم رشد سرمایه گذاری در این استان دانست.
در سال 1310 خورشیدی مرحوم حاج حسین کازرونی به ایجاد اتاق تجارت اصفهان همت گماشت.
در سال 1311 خورشیدی در پی تاسیس بزرگ ترین کارخانه ریسندگی آن زمان در اصفهان توسط عبدالرسول رحیم زاده و تاسیس کارخانه های سیمان، صنایع پشم در سال 1314 و پارچه بافی شهناز درسال 1329 توسط علی همدانیان به همت جمعی از صنعتگران، مجمعی به نام اتاق صنعت پدید آمد که در سال 1349 در اتاق تجارت ادغام شد و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان تشکیل شد.
در سال های اخیر با عضویت کشاورزان، این اتاق به اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان تغییر نام داده و اکنون دارای بیش از 2 هزار و 200 عضو است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.