به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا محمدی عصر چهارشنبه در آیین گرامیداشت بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در رشت با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته 68 میلیارد ریال زکات از سراسر گیلان جمع آوری شده بود.
وی با بیان اینکه زکات به عنوان درمان دردهای اقتصادی جامعه محسوب می شود، افزود: برای نخستین بار در کشور شورای زکات روستاها در استان گیلان تاسیس شد و یک هزار و 75 روستا در این شورا عضو شدند.
محمدی با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار تن از فعالان امر زکات در روستاها گفت: مقرر شده که یک ریال از مبالغ جمع آوری شده به شورا داده نشود و به مبلغین زکات و برای استفاده در همان روستا اختصاص داده شود.
دبیر شورای زکات گیلان یادآور شد: مبالغ جمع آوری شده بین 20 هزار نفر تقسیم شد که از این تعداد 416 مودر هزینه های درمانی ، 2 مورد آزادی زندانیان ، 43 مورد کمک هزینه خرید مسکن و 19 هزار و 600 مورد برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان اختصاص داده شد.

**وجود 900 کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان
در ادامه این مراسم مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به وجود 900 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان گفت: در 25 سال گذشته گیلان از نظر سهمیه کانون و ارائه برنامه جزو استان های نمونه بوده است .
حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم افزود: کانون های فرهنگی مساجد با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب ایجاد شده و معتقدیم در صورتی که پای جوانان به مساجد باز شود، از آسیب های اجتماعی مصون می ماند.
وی با بیان اینکه گیلان تنها استان پیگیر طرح سه هزار مسجد و سه هزار کتابخانه در سطح ملی است، تاکید کرد: طرح تلاوت نو که حدود 30 هزار مسجد در سطح کشور متولی آن هستند از همین کانون های فرهنگی رونق یافت.
حجت الاسلام پور ابراهیم با تاکید بر افزایش کارکرد عبادی مساجد و ترویج اخلاق و اصول و معارف در کانون های فرهنگی مساجد تصریح کرد: در راستای رفع بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه باید کارکرد تربیتی مساجد نیز در اولویت قرار گرفته و مساجد پررونق شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد تحت عنوان ربع قرن تلاش با شعار مسجد، جوان، هنر، از 200 تن از مدیران ، مسئولان و فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تجلیل شد.
900 مسجد استان گیلان دارای کانون فرهنگی و هنری است .
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.