سید مرتضی مختاری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تالش همه ساله پذیرای جمع کثیری از مسافران فرهنگی است و در تعطیلات نوروز سال جاری، 6 هزار و 541 نفر در قالب یک هزار و 296 خانوار در مدارس این شهرستان اسکان یافته بودند.
وی افزود: ستاد اسکان مسافران فرهنگی تالش فعال شده است و برای تمهید مقدمات و تامین ملزومات اسکان و پذیرایی از مسافران تلاش می شود.
شهرستان تالش از جاذبه های گردشگری، تاریخی و اقتصادی متعدد نظیر منطقه تفریحی گیسوم و طرح های ساحی زیبا برخوردار است و در تعطیلات نوروز و تابستان، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب می کند.

** برگزاری مسابقه سازه های ماکارونی در تالش
مسابقات سازه های ماکارونی با شرکت 6 تیم از دانش آموزان مقطع متوسطه اول در مدرسه فرزانگان (استعدادهای درخشان) تالش برگزار شد.
بر اساس گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره آموزش و پرورش تالش به ایرنا؛ این مسابقات با ساخت پل و با شرکت 18 دانش آموز در تیم های 3 نفره با هدف مهارت ورزی آنان برگزار شد.
سازه‌های ماکارونی نسبت به سازه‌های واقعی در مقیاس کوچکتر ساخته و بارگذاری می شود و سازه با بیشترین توان تحمل بار، برنده مسابقه اعلام می شود.
در این مسابقه، تیم های اول تا سوم به عنوان تیم های برتر برای شرکت در مرحله استانی این رقابت ها در اردیبهشت ماه سال 97 انتخاب شدند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و 32 هزار دانش آموز در 440 مدرسه آن، به تحصیل علم مشغول هستند.
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.