سرهنگ پاسدار سید اکبر قاسمی در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عزیز انقلاب اسلامی وشهدای مدافع حرم گفت: باتوجه به حضور سپاه و نیرو های بسیج در تمامی عرصه های سازندگی و زیست محیطی و به مناست هفته درخت کاری یکهزار اصله نهال از سوی سپاه این شهرستان در حال کاشت می باشد.
وی افزود: با همت بسیج سازندگی سپاه و گروه های جهادی پایگاه های مقاومت بسیج 1000 نهال در سطح ناحیه و پایگاه های مقاومت بسیج بنام شهدای عزیز انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم و 137 شهید رضوانشهر و پره سر، کاشته می شود.
سرهنگ قاسمی ضمن بیان اهمیت درخت و فضای سبز گفت: براساس آیات قرآن، یکی از نعمت های خداوند در آخرت و یکی از ویژگی های بهشت درخت می باشد و بسیاری از پیامبران و امامان معصوم به کاشت درختان اقدام می کردند.
فرمانده سپاه رضوانشهر با بیان این مطلب که درخت نماد آبادی، شاخص سبزی و خرمی، مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا پاکی طبیعت می باشد گفت: درختان می توانند در جلوگیری از فرسایش خاک کشاورزی و جلوگیری از سیل نقش مهمی داشته باشند و درخت و درختکاری عمل صالح و مستحب الهی است.
وی بیان کرد: دین اسلام تاکید زیادی به درختکاری و نگهداری از درختان دارد، به طوری که پیامبر(ص) شکستن شاخه درختان را به شکستن بال فرشتگان تشبیه کرده اند و همچنین رسول خدا(ص) هنگامی که از مدینه به مکه بازمی گشتند، از سپاهیان خود خواستند که برگ را از شاخه ها جدا نکنند که تمام این روایت ها نشان از اهمیت نگهداری درختان در دین اسلام دارد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
7293 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.