رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: با توجه به پتانسیل‌های غنی معدنی و همچنین ظرفیت‌ها و ابنیه صنعتی ایجاد شده، احیاء و اعتلای رونق اقتصادی و اشتغال رودبار و لوشان در اولویت است.

به گزارش ایلنا،فرهاد دلق‌پوش در دیدار با منوچهر جمالی، نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تعامل و تمهیدات ویژه جهت حل مشکلات صنعتی و معدنی تاکید کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های غنی معدنی و همچنین ظرفیتها و ابنیه صنعتی ایجاد شده، احیاء و اعتلای رونق اقتصادی و اشتغال رودبار و لوشان در اولویت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به آمادگی سرمایه‌گذاری خارجی جهت بهره‌برداری و فرآوری معدن ذغال سنگ در رودبار اظهار داشت: با شرکت اینترنشنال از کشور بحرین توافقات اولیه جهت سرمایه‌گذاری برای استخراج و فرآوری ذغال سنگ رودبار انجام شده است که در صورت صدور مجوز و طی فرآیند آن شروع به فعالیت خواهد کرد و باعث رونق اقتصاد و اشتغال منطقه خواهد بود.

وی همچنین به گرایش بنگاه‌داری بانک‌ها اشاره کرد و گفت: فلسفه و هدف از ارائه تسهیلات مالی بانکها به واحدهای صنعتی حمایت از تولید و  ایجاد پویایی در چرخه یک فعالیت صنعتی می باشد در حالی که این نحوه بانکداری، بانکها را به سمت بنگاهداری سوق داده است و این با روح اقتصاد مقاومتی سنخیت و سازگاری ندارد.

منوچهر جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست احداث و شروع عملیات ایجاد شرکت پتروشیمی را مطرح کرد و گفت؛ احداث واحد پتروشیمی در رودبار در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه ضروری است و فقط تاکید بر این است مجوز آن به افراد ذیصلاح و متخصص و کارآمد واگذار شود.

منوچهر جمالی در ادامه بازدید از مناطق صنعتی و معدنی شهرستان انتخابیه خود را خواستار شد و گفت: احیاء شرکت کفش گنجه رودبار و استفاده از این تاسیسات بنا شده جهت ایجاد تولید و اشتغال نیز باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.