سیروس وظیفه عصر پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این آتش سوزی در خیابان امام (ره) مقابل سینما دریای آستارا روی داد و یک خودرو آتش نشانی با 2 آتش نشان، آن را خاموش کردند.
وی با اشاره به اینکه علت این آتش سوزی در دست بررسی است، افزود: این حادثه خسارت جانی نداشت اما به بخشی از مغازه خسارت وارد شد.
وی ادامه داد: شهروندان از وسایل گرمایشی مطمئن و استاندارد استفاده و در حوادثی نظیر آتش سوزی با حفظ نظم و آرامش، عوامل آتش نشانی را در مدیریت و مهار حادثه یاری کنند.
واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با 17 نیروی انسانی، سه خودروی سنگین، 2 خودروی نیمه سنگین، یک خودروی امداد و 2 تانکر آب رسان فعالیت می کند.

** آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم در آستارا برگزار شد
ششمین دوره آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم به منظور تربیت حافظان وحی با شرکت 380 نفر در شهرستان آستارا برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این آزمون در مدرسه خاتم الانبیاء این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: طرح ملی حفظ قرآن با رویکرد فرهنگی و تربیتی به مدت 10 ماه در مساجد، مدارس و آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا برگزار شد.
جمشید مهدوی با اشاره به اینکه 16 کلاس قرآنی در قالب این طرح ملی در آستارا تشکیل شد، افزود: 321 نفر از شرکت کنندگان در آزمون، زن و 59 نفر مرد هستند و افرادی که در آزمون کتبی، امتیاز بالای 70 کسب کنند، از سازمان اوقاف و امور خیریه گواهینامه مهارت دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: از زمان استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در آستارا طی سه سال اخیر، حدود یک هزار و 300 حافظ جزء های مختلف قرآن در این شهرستان پرورش یافته است.

** برپایی نمایشگاه آثار هنری دانشجویان در آستارا
اورنگ استقامت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه در ساختمان آموزشی دانشگاه، حدود 50 اثر نقاشی و عکس با موضوع طبیعت و مسائل اجتماعی از 10 دانشجوی هنرمند این دانشگاه عرضه شده است.
وی افزود: این نمایشگاه به مدت یک هفته هر صبح و عصر برای بازدید علاقمندان دایر است و در سال جاری، این نخستین نمایشگاه هنری دانشگاه آزاد آستارا محسوب می شود.
سه هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آستارا تحصیل می کنند.

** برگزاری همایش آموزش فن بیان و اصول سخنرانی در آستارا
برای نخستین بار همایش فن بیان و اصول سخنرانی به منظور تقویت ارتباط کلامی علاقمندان به آن، در شهرستان آستارا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس انجمن سخرانان گیلان عصر پنجشنبه در این همایش در سالن آمفی تئاتر ارشاد آستارا گفت: مطالعه موضوعات مختلف و گسترش دایره واژگان، سخنرانان را در ارائه زیبای مطالب کمک می کند و سیستم آموزشی کشور باید در قالب کارگاه های مختلف، دانش آموزان را برای ارائه مطالب درسی مبتنی بر فن بیان آماده کند.
سجاد قاضی اضافه کرد: مطالب تازه باعث برقراری ارتباط سخنران با مخاطبان می شود و سخنرانان باید به روز کردن اطلاعات را جدی بگیرند.
وی با اشاره به اینکه انجمن سخنرانان گیلان پیش از این 2 همایش با عنوان اصول سخنرانی در شهرستان های استان برگزار کرده بود، تصریح کرد : ارتقاء مهارت های فردی، فن بیان و مذاکره در امور اجتماعی ضروری است و اقشار مختلف جامعه باید آن را جدی بگیرند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.