محمدحسین لونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مدرسه امروز(جشن شکوفه ها) میزبان دانش آموزان کلاس اول ابتدایی بوده و روز شنبه(اول مهرماه) نیز برای آغاز سال تحصیلی 97-96 آمادگی کامل دارد.
وی با اشاره به مشکلات دبستان قدس گفت: دبستان قدس متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران است که مسئولان این نهاد به دلیل پرداخت نکردن اجاره بها، حکم تخلیه و پلمب این مدرسه را داشتند.
لونی با بیان اینکه 850 دانش آموز در دبستان دولتی پسرانه قدس تحصیل می کنند، افزود: به دلیل تراکم جمعیت در مناطق مرکزی شهری تهران، مدرسه جایگزینی وجود نداشت.
مدیر منطقه 11 آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه رقمی به مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان را به عنوان بدهی آموزش و پرورش اعلام کرده بودند، اظهار کرد: همچنین این نهاد بیان کرده بود که آموزش و پرورش از سال 60 اجاره بها را پرداخت نکرده است.
وی با اشاره به اینکه براساس اسناد و مدارک موجود در حسابداری آموزش و پرورش منطقه 11، این نهاد تا سال 90 اجاره بها را پرداخت کرده بود، گفت: براین اساس از سال 90 تا 93 اجاره بها آماده بود و از 93 به بعد هم پرداخت کردیم که مبلغ بدهی حدود 560 میلیون تومان بود.
لونی با بیان اینکه مبلغ اجاره بها برای دبستان قدس ماهیانه 9 میلیون تومان تعیین شده، افزود: این مبلغ برای ملک موقوفه ای که کاربری آموزشی دارد، رقم بالایی است و نظر واقف هم این نیست که اجاره بهایی به این مبلغ از آموزش و پرورش گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر املاک استیجاری، پنج ملک آموزش و پرورش منطقه 11 شهر تهران وقفی است، گفت: علاوه بر منطقه 11 سایر مناطق آموزش و پرورش تهران نیز دارای چنین املاکی بوده و این املاک وقفی حدود 60 سال است که وقف آموزش و پرورش و وقف دانش آموزان هستند.
لونی با تاکید بر حل مشکلات املاک وقفی آموزش و پرورش افزود: مشکل دبستان پسرانه قدس نگرانی های بسیاری را برای اولیا و دانش آموزان ایجاد کرده بود که ما آمادگی داریم در جلسه ای به صورت تخصصی مشکلات املاک وقفی آموزش و پرورش را بررسی و حل کنیم تا دیگر چنین اتفاق های نیفتاد.
به گزارش ایرنا، دبستان پسرانه دولتی قدس با 60سال قدمت در میدان منیریه(کوچه بنکدار) متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه است که این نهاد 14 شهریورماه در آستانه بازگشایی مدارس حکم پلمب دبستان قدس را به دلیل عدم پرداخت اجاره بها گرفته بود که با انجام مذاکرات و پرداخت بدهی مشکل این مدرسه حل شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.