به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان به خبرگزاری ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در جمع مدیران و کارکنان آموزش و پرورش استان افزود: نهاد امور تربیتی در سال 59 با هدف تهذیب دانش آموزان و تعلیم آموزه های دینی به آنها تاسیس شده است.
وی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در تعالی جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: مدرسه متولی تربیت نسل آینده کشور است و باید برای افزایش کیفیت آموزشی آن برنامه ریزی جدی شود.
وی در ادامه با بیان تاثیر مخرب فضای مجازی بر خانواده ها و فرزندان اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی تاثیر مخرب این فضاها بیشتر شده و باید در تربیت دانش آموزان به گونه ای برنامه ریزی شود که نسل آینده از مخاطرات فضای مجازی مصون بماند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این دیدار در سخنانی با اشاره به نقش مهم معلمان و مربیان پرورشی در مدارس تصریح کرد: تربیت درست فرزندان به دست مربیان و معلمان موجب گسترش اخلاق سیاسی، توسعه پایدار و رواج فضایل اخلاقی می شود.
مهدی حاجتی خاطرنشان کرد: نهاد امور تربیتی که با همت شهیدان رجایی و باهنر تاسیس شده نقش مهمی در تعمیق ارزش ها و گسترش فضایل اخلاقی دارد.
وی بزرگترین رسالت آموزش و پرورش را تربیت انسان های امانت دار، قانون مدار و مسئولیت پذیر عنوان و اظهار کرد: همه بایستی برای تربیت آینده سازان کشور با این ویژگی ها تلاش کنیم.
وی افزود: شرکت 250 هزار دانش آموز در مسابقه های قرآن و احکام ، کسب 4 رتبه اول در رقابت های حفظ و قرائت قرآن ، 48 مقام برتر در مسابقه های فرهنگی و اعزام 10 هزار دانش آموز به مناطق جنگی در قالب کاروان های راهیان نور تنها بخشی از موفقیت های فرهنگی و دینی آموزش و پرورش گیلان است.
حاجتی با بیان این که اقامه نماز جماعت در مدارس، از برنامه های پایه ای آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: همکاری رسانه ها و دستگاه های اجرایی در این زمینه، ضروری است.
هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی است.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.