جواد معیتی شهردار آستارا روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: ایجاد فضای سبز و درختکاری در آستانه سال جدید، روح شادابی و طراوت را در شهر زنده خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه امروز حدود یکصد اصله نهال توسط دوستداران طبیعت در حاشیه رودخانه مرداب کاشته شد، افزود: درختان و گیاهان برای ادامه حیات بشر بسیار مهم هستند و می توان گفت که حیات نوع بشر بدون درخت و گیاه اصلا میسر نیست.
وی نهالکاری را یکی از راه های حفاظت از طبیعت عنوان و تصریح کرد: حفظ و پرورش نهال های کاشته شده، مهمتر از کاشت آن است و باید در این زمینه فرهنگسازی شود.
مهدی نصرتی از دوستداران طبیعت در ادامه گفت: دوستداران طبیعت پس از 13 هفته پاکسازی رودخانه مرداب آستارا به کاشت نهال در حاشیه این رودخانه اقدام کردند.
وی افزود: هدف از نهالکاری تنها زیباسازی رودخانه نیست بلکه این نهال ها با تبدیل شدن به درختانی تناور به استحکام دیواره های رودخانه در مقابل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک کمک خواهند کرد.
شهرستان آستارا دارای پنج رشته رودخانه و 40 هزار هکتار عرصه جنگلی است.
*** رفع مشکل آب شرب یکهزار خانوار روستایی در آستارا
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا از تقویت فشار آب یکهزار خانوار در سه روستای بخش مرکزی و لوندویل این شهرستان خبر داد.
قاسم کباری گفت: برای خرید یک دستگاه پمپ شناور و ترمیم خطوط انتقال آب با صرف هزینه ای بالغ بر 70 میلیون ریال در روستاهای کانرود، دربند و ویرمونی این مشکل برطرف شد.
وی افزود: با بازسازی تاسیسات آبرسانی، بسیاری از مشکلات حوزه آب روستاهای آستارا برطرف خواهد شد و این امر نیازمند تامین اعتبار است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان قرار دارد و هشت هزار و 478 مشترک آن، تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی هستند.
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.