به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در سالن اجتماعات شهرداری این شهر اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد برای صیانت از جامعه در حوزه های مختلف باید در کنار دولت نقش آفرین باشند زیرا ناهنجاری‌هایی که به واسطه اعتیاد و دیگر آسیب ها تولید می‌شود به مسئولیت‌ اجتماعی هر یک از اجزای جامعه می افزاید.
وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه در حوزه اجتماعی باعث کاهش هزینه ها می شود، افزود: شایسته است آموزش‌های مهارتی از درون خانواده ها شکل بگیرد و هر کدام از اعضای جامعه باید در مقابل آسیب های اجتماعی احساس مسئولیت کند.
وی با بیان اینکه اعتیاد، اثرات مخرب زیادی در جامعه بر جای می گذارد، تصریح کرد: ایجاد شبکه های اجتماعی گسترده برای پیگیری اهداف آموزشی، پرورشی و مهارتی ضروری است تا در نهایت جامعه به سمت پویایی و نشاط پیش برود.
رنجکش ادامه داد: توانمند سازی جامعه با ارائه آموزش های لازم در برخورد با پدیده اعتیاد نقش مهمی در اقدامات پیشگیرانه دارد و همه باید در قالب حرکت های هماهنگ و برنامه ریزی های اصولی در درمان آن مشارکت داشته باشیم.
فرماندار آستارا با اشاره به گردشگرپذیر بودن این شهرستان، خواستار تامین امکانات لازم برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد شد و گفت: در این شهرستان، ایجاد مرکز جمع آوری و اصلاح معتادان پر خطر و کمک به ترک اعتیاد آنها ضروری است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.