به گزارش خبرنگار ایرنا آرام حلیم روز دوشنبه افزود: تعداد پرونده ها در حوزه مواد مخدر در شهرستان در 9ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 27درصدی داشته است.
وی بیان کرد: در 9 گذشته هفت و نیم کیلوگرم انواع مواد مخدر سطح شهرستان کشف و ضبظ شد و در این مدت میزان دستگیری ها نیز 32 درصد افزایش داشته است.
فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه در سالجاری 243 نفر معتاد در 2 مرکزMMT فعال در شهرستان بیله سوار تحت درمان قرار گرفتند ،گفت: از این تعداد32نفر موفق به ترک اعتیاد شدند و برای افرادی که بیش از یک سال ترک اعتیاد آنها از طریق مراکز تایید شود تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 20میلیون تومان ارائه می شود.
وی با اشاره به مرزی بودن و حساسیت ویژه شهرستان در قاچاق مواد مخدر افزود:با پیگیری شخص استاندار دستگاه ایکس ری کامیونی به گمرک بیله سوار اختصاص می یابد و ایکس ری مسافری نیز در پاییز امسال در گمرک نصب شده است.
فرماندار بیله سوار عنوان کرد: خانواده کلیدی ترین نهاد در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است و برپایی نمایشگاه ها و گفتمان های علمی و داشتن ارتباط تنگاتنگ با نسل جوان و شناخت ذائقه جوانان برای ساختن نسل آینده، نمود عینی کار عملی برای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی گفت: باید با نگاه کارشناسی به مسایل و استفاده از طرح های موفق با محوریت مردم در مبارزه با کاهش اعتیاد، قدم برداشته شود.
خبرنگار:مینا میرقاسمی**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.