به گزارش ایرنا ستیلا دلیلی روز شنبه در مراسم راه اندازی کارگروه ژنتیک و بیماری ها در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سندرم داون، تالاسمی و هموفیلی از جمله بیماری های ژنتیکی هستند.
دانشیار و عضو عیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان درباره افتتاح این کارگروه خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی بیماری های ژنتیک و این که در سایر بیماری ها نقش دارند، نسبت به راه اندازی کارگروه بیماری ها و ژنتیک در این دانشگاه اقدام کرده ایم.
وی رویکرد کلی پژوهش های اخیر حوزه پزشکی را به سمت ادغام تحقیقات گسترده بالینی و ژنتیکی عنوان و بیان کرد: برقراری پلی بین علوم پایه و بالین، کمک به فرآیند آموزش، پژوهش و تحقیقات، کمک به بیماران مبتلا به بیماری های ژنتیک و متابولیم، ذخیره اطلاعات بیماران، همکاری با مراکز ژنتیک و اجرای فرآیند های تحقیقاتی گسترده از اهداف اصلی راه اندازی کارگروه ژنتیک و بیماری ها است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با تاکید بر ضرورت پیشگیری از بیماری های ژنتیک خاطر نشان کرد: آزمایشگاه ژنتیک قبل از ازدواج و بارداری به ویژه در ازدواج های فامیلی در پیشگیری از این بیماری ها نقش مهمی دارد و خانواده ها بایستی به این مهم توجه داشته باشند.
کارگروه ژنتیک و بیماری ها در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از امروز (شنبه) آغاز به کار کرد.
7286/2007ض
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.