رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: 75 درصد جمعیت استان اردبیل حداقل یکبار از خدمات فراگیر بهداشت در قالب سامانه سیب استفاده کردند. 
قدرت اخوان اکبری در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: اجرای برنامه خدمات نوین سلامت برای کل جمعیت استان اردبیل و در قالب سامانه سیب «سامانه یکپارچه بهداشت» در دو سال اخیر مورد توجه قرار گرفته و ما سعی می‌کنیم تا با ثبت اطلاعات خانوارهای استان اردبیل مراقبت‌های سلامت را ارتقا دهیم. 
وی با بیان اینکه 100 درصد جمعیت باید تحت پوشش این برنامه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: در این طرح سعی بر این است تا عمدتا پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به ویژه سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان‌ها مورد توجه قرار گیرد. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در این طرح برای هر شهروند پرونده دقیق الکترونیکی سلامت راه‌اندازی می‌شود تا با مراجعه و چکاپ هر 6 ماه زمینه برای جلوگیری از بیماری‌های غیرواگیر رایج به ویژه سرطان‌ها و سکته‌ها انجام شود. 
اخوان اکبری با بیان اینکه در بانوان غربالگری سرطان روده بزرگ، سینه و دهانه رحم و برای مردان نیز بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های معده و پروستات مورد توجه قرار گرفته است، افزود: امیدواریم با اطلاع‌رسانی دقیق و اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده سلامت تک تک افراد خانواده مورد توجه قرار گرفته تا از مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری شود. 
وی در ادامه به اولویت دانشگاه علوم پزشکی در احداث مرکز جامع بیمارستانی به جای بیمارستا‌ن‌های مستهلک و تخت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: در کنار افتتاح بیمارستان امام رضا(ع) در هفته‌های آینده بیمارستان ترومای اردبیل بعد از 10 سال و به روزرسانی نقشه‌ها و عملیات اجرایی با پیشرفت 90 درصد تابستان سال آینده با تجهیز کامل این مرکز به بهره‌برداری می‌رسد. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین به توسعه فضای توریسم درمانی و تقویت مجتمع‌های آبدرمانی مدرن با حضور پزشکان متخصص اشاره و تصریح کرد: امیدواریم حرکت‌ها و مطالبات خوبی را در حوزه ارتقای سلامت استان شاهد باشیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.