رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: برای افزایش میزان رضایت مندی مردم، در صدد ارتقای کیفیت خدمات درمانی قابل ارائه در مرکز درمان ناباروری قفقاز هستیم. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، رئیس جهاددانشگاهی در دیدار با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: حل مشکل ناباروری زوجین، نه تنها به افزایش نرخ رشد جمعیت و ارتقای سلامت جسمی آنان کمک خواهد کرد بلکه سبب خواهد شد تا سلامت زوجین نابارور و خانواده‌های آنان در سایر ابعاد سلامت  مانند ابعاد اجتماعی، روانی و معنوی ارتقاء یابد.     مهران اوچی با قدردانی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان با مرکز درمان ناباروری قفقاز خاطرنشان کرد: در سال گذشته و ده ماه سالجاری 355 زوج مراجعه کننده به این مرکز از مزایا و تسهیلات طرح حمایت از زوجین نابارور بهره مند شده اند. 
اوچی اردبیلی به بالا بودن میزان ناباروری استان در مقایسه با کشور و هزینه های درمان آن اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز تاکنون بر اساس اعلام مراجعه کنندگان، درمان ۸۰۰ زوج موفقیت آمیز بوده و تا کنون۳۰۰ نوزاد متولد شده است. 
وی اضافه کرد: در طول مدت فعالیت مرکز مذکور شاهد انصراف زوجین از درمان به خاطر عدم توانایی مالی بوده‌ایم که امیدوارم با مساعدت نهادها و خیرین استان شاهد رفع مشکل آنان و فرزند دار شدن آنان باشیم. 
 رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از آمادگی جهاددانشگاهی استان اردبیل برای همکاری و مشارکت با دانشگاه علوم پزشکی استان برای راه اندازی مرکز درمان مجهزتر خبر داد و افزود: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و با کارنامه درخشان در خدمت مردم بزرگوار استان است. 
در این دیدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، ضمن تقدیر از فعالیت جهاددانشگاهی اردبیل در حوزه سلامت باروری استان در 5 سال اخیر، گفت: راه اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز یک حرکت انقلابی و علمی از سوی جهاددانشگاهی برای استان بود. 
افشین فتحی همکاری دانشگاه علوم پزشکی و جهاددانشگاهی را گامی مهم برای توسعه هرچه بیشتر درمان ناباروری استان خواند و افزود: امیدوارم تجریه مفید هر دو نهاد را در خدمت به هم زوجینی که با مشکل ناباوری مواجه هستند به کار گیریم. 
وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل می تواند بیشتر از این از ظرفیت و پتانسیل جهاددانشگاهی در گسترش برنامه های علمی، درمانی و آموزشی بهره مند شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.