جلال ملاجعفری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود:از ابتدای امسال تا نیمه دوم بهمن ماه 64میلیارد و 973میلیون ریال تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی به زارعان متقاضی در لاهیجان پرداخت شده ، این درحالی است که سهمیه شهرستان از خط اعتباری مکانیزاسیون 36میلیارد و 495میلیون ریال بود .
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناور بودن اعتبارات استان و با تلاش و جدیت کارشناسان این اداره ، 221نفر متقاضی در این مدت به بانک کشاورزی شعبه لاهیجان و رودبنه معرفی و تاکنون 200نفر از آنها موفق به دریافت تسهیلات شدند.
وی اظهارداشت:با توجه به میزان پرداخت تسهیلات درصد جذب اعتبار توسط شهرستان بیش از دوبرابر بوده که این شهرستان بین 16شهرستان گیلان مقام نخست را در جذب اعتبارات بدست آورده است .
وی تصریح کرد: با این اعتبارات انواع ماشین آلات شامل کمباین ،تراکتور شالیزار، ماشین نشاکار ، مرزگیر، وجین کن ، دروگر خودکششی ، تیلر، پادلر و خرمنکوب پشت تراکتوری خریداری شده است.
مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان افزود: جذب این اعتبارات تا بعد از عید نیز ادامه خواهد داشت و شالیکاران می توانند مراجعه کنند.
سطح زیرکشت برنج شهرستان لاهیجان 23 هزار و 816 هکتار و متوسط عملکرد شلتوک آن چهارهزار و 297 کیلوگرم در هکتار است و این شهرستان 10درصد برنج استان گیلان را تولید می کند .
حدود 28 هزار خانوار بهره بردار در شهرستان لاهیجان در بخش شالیکاری اشتغال دارند.
شهرستان لاهیجان در فاصله 40کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد و محصول برنج و چای عمده ترین تولیدات بخش کشاروزی آن را تشکیل می دهند.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.