به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در بازدید از خط ریلی آستارا-آستارا ایران و جمهوری آذربایجان در بندر آستارای استان گیلان با بیان این که میزان کشف مواد مخدر توسط مرزبانان نسبت به سال قبل، 11 درصد افزایش یافته است افزود: سالانه هشت هزار تن مواد مخدر در افغانستان تولید می شود و برای مصونیت از آسیب های آن، باید انسداد کامل مرزها جدی گرفته شود.
وی اظهار کرد: حدود 60 درصد طرح انسداد مرزی شرق کشور اجرا شده و خوشبختانه دولت و مجلس از مرزبانی به خوبی حمایت می کنند و انسداد کامل مرزها، نگاه ویژه آنها را برای تامین اعتبار لازم می طلبد.
وی بیان کرد: ایران با 15 کشور همسایه، هشت هزار و 755 کیلومتر مرز دارد و جاده سازی، ایجاد ابنیه و موانع در مرزهای کشور نیازمند اعتبار است.
رضایی ادامه داد: دشمنان در برخی کشورهای همسایه، توطئه های زیادی برای پیاده کردن دارند، اما مرزبانان ما با تعامل مرزنشینان، امنیت مطلوبی را در مرزها ایجاد کرده اند.
عملیات ساخت راه آهن آستارا - آستارا سال گذشته با توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه حمل و نقل و مناسبات تجاری دو کشور آغاز شد و امسال با تکمیل آن، قطارهای جمهوری آذربایجان و روسیه تا بارانداز شهرستان آستارا در استان گیلان عبور آزمایشی انجام دادند و در آینده با اتصال این خط ریلی به راه آهن رشت- قزوین، کریدور ریلی شمال-جنوب ایران برای ارتباط بندرهای جنوبی با شمالی، فعال خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرز آبی دارد.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.