نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اظهار کرد: رشد کمی و کیفی منطقه آزاد ارس سیمای اقتصادی استان را متحول کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد اسماعیل سعیدی در بازدید از منطقه آزاد ارس گفت: رشد کمی و کیفی منطقه آزاد ارس در جهت توسعه اقتصادی استان قابل توجه و مشهود است و باعث تحول در سیمای اقتصادی آذربایجان شرقی شده  و از نظر زیرساختها، سرمایه گذاریها و تولید و اشتغال شاهد اقدامات مناسبی از سوی سازمان منطقه آزاد ارس هستیم.

وی افزود: کارهای انجام گرفته در ارس به نفع اقتصاد استان است و باید قدردان مدیریت و کارکنان سازمان منطقه آزاد ارس باشیم.

سعیدی اظهار کرد: در زمینه‌هایی چون کشاورزی، تولیدات صنعتی و صنعت خودرو شاهد سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی هستیم و وظیفه داریم تا با برداشتن موانع موجود، به موفقیت سرمایه‌گذاران ارس کمک بیشتری کنیم.

وی در مورد وضعیت شرکت آمیکو نیز گفت: این شرکت خودروهای استراتژیک در زمینه حمل و نقل جاده‌ای تولید می‌کند و فرسوده بودن حمل و نقل جاده‌ای کشور، لزوم حمایت‌های هر چه بیشتر از این شرکت در زمینه فروش محصولات را مشخص می‌کند.

سعیدی تاکید کرد: آمیکو از جمله شرکت‌هایی است که می‌تواند محصولات خود را به راحتی در سطح کشور به فروش برساند و خودروهای تولیدی این شرکت به دلیل کیفیت بالا، قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را نیز دارد.

وی ادامه داد: قدم هایی که در منطقه آزاد ارس برای تولید MDF برداشته شده است، شایسته تحسین است و تبدیل شدن ارس به قطب تولید این محصول می‌تواند کشور را از واردات یکی از محصولات پرمصرف، نجات دهد.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه به طور قطع در آینده نزدیک، از خروج ارز جلوگیری کرده و می‌توان با صادرات این محصول به ارزآوری نیز رسید.

سعیدی در ادامه گفت: تکنولوژی پیشرفته‌ای که در سال‌های اخیر در حوزه کشاورزی به منطقه آزاد ارس آورده شده است و فعالیت گلخانه تارلا امین با جدیدترین تکنولوژی‌های گلخانه‌ای، بدون شک باعث جهش در کشاورزی استان خواهد شد و به دست آوردن بازار کشور روسیه، دلیل قاطع کیفیت بالای تولیدات این شرکت است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام گرفته در زمینه تولید و اشتغال در ارس که امروز از نزدیک شاهد آن بودم، بسیار خوشحال کننده است و می‌تواند به عنوان یک الگو در توسعه کلی استان از آن استفاده کرد.

سعیدی افزود: اینکه از منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی‌ترین منطقه آزاد ایران نام برده می‌شود، نشان دهنده فعالیت‌های انجام گرفته است و باید در ایام آتی نیز در مجلس شورای اسلامی به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و تولید در منطقه آزاد ارس کمک کنیم.‌

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد ایران از اختیارات لازم برخوردار نیستند، تصریح کرد: دولت و مجلس باید تلاش کنند تا با افزایش اختیارات سازمان‌های مناطق آزاد، به رشد بیشتر این مناطق کمک کنند و قوانین جدید تصویب شده در زمینه اداره مناطق آزاد، نباید تبعات منفی برای این مناطق به همراه داشته باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.