مهدی ولی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد دو هزار و 338 نفر از نجاتگران در دوره های تخصصی و عمومی امداد و نجات و بازآموزی حضور یافتند و افزون بر 24 هزار نفر در دوره های آموزش های همگانی هشت ساعته کمک های اولیه و مهارت های داوطلبی را فرا گرفتند.
وی اظهار داشت: در این مدت یک هزار و 36 دوره آموزشی برای عموم و هفت دوره ضمن خدمات کارکنان جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد.
ولی پور با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه امداد و نجات بازآموزی این آموزش ها خاطر نشان کرد: فراگیری آموزش های امداد و نجات توسط مردم و آمادگی آنان در برابر حوادث غیرمترقبه در کاهش آسیب ها نقش مهمی دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای 16 هزار و 603 عضو داوطلب و جوان است که با توجه به ساختار سازمانی در سه گروه جوان، نجاتگر و داوطلب با جمعیت هلال احمر همکاری می کنند.
وی اظهار داشت: جوانان عضو علاوه بر دریافت آموزش های امدادی در فعالیت های بشر دوستانه هلال احمر نیز مشارکت می کنند که بر اساس برنامه ریزی پنج ساله جمعیت هلال احمر، مبنی بر کاهش آسیب های اجتماعی تلاش می شود تا بستر مناسبی برای جذب و آموزش جوانان و جلوگیری از آسیب هایی مانند ایدز ، اعتیاد و طلاق نیز ایجاد شود .
ولی پور ادامه داد: معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز دارای 6 هزار و 538 عضو و داوطلب (افراد بالای 29 سال ) است که در چهار گروه حمایت، مشارکت، هدایت و مهارت با جمعیت هلال احمر همکاری می کنند.
وی اضافه کرد: معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز دارای حدود 11 هزار عضو از سن پنج تا 29 سال است که با توجه به گروه سنی آموزش های لازم را دریافت می کنند.
بر اساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر گیلان دارای 16 تیم واکنش سریع پنج نفره و یک تیم واکنش سریع 15 نفره است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی **انتشار دهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.