مهدی ولی پور روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: پنج راننده آفرود و 2 نفر از افراد محلی که برای گردش به منطقه اسب مور سوباتان تالش رفته بودند، در مسیر برگشت به دلیل بارش برف شدید، گرفتار شده و با سامانه 112 هلال احمر تماس گرفتند.
وی اظهار داشت: تیم امداد کوهستان شهرستان تالش شامل سه نجاتگر و یک راهنمای محلی عازم منطقه شده و پس از پیدا کردن آنها در ظهر روز گذشته (شنبه) در یک محل امن پناه دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: پس از هماهنگی با سازمان امداد کشور با کمک بالگرد هلال احمر اردبیل، افراد به پایین کوه منتقل شدند.
ییلاق سوباتان یکی از زیباترین مناطق ییلاقی کشور است که در 22 کیلومتری ضلع غربی شهر لیسار از توابع شهرستان تالش ، 36 کیلومتری شمال غرب شهر تالش و 21 کیلومتری جنوب شرقی دریاچه نئور واقع شده که از شرق به جنگل های انبوه تالش (لیسار) ، از غرب به ییلاقات اردبیل و دریاچه نئور، از شمال به رودخانه خروشان لیسار و ییلاقات خطبه سرا و از جنوب به مناطق ییلاقی آسبومار جوکندان متصل است.
بر اساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر گیلان دارای 16 تیم واکنش سریع پنج نفره ، یک تیم 15 نفره ، 13 پایگاه امداد و نجات بین شهری، دو هزار و 290 نجاتگر و امدادگر و هفت هزار و 229 عضو جوان است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.