حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : باید برنامه ریزی مناسب برای تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد بمنظور فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم در آئین های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شود.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اظهار کرد : برگزاری مراسم مختلف فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی باید موجب فراهم سازی آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف با آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی شود.
حجت الاسلام پورابراهیم تصریح کرد : مسجد نه تنها در شکل دهی مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی نقش مهمی را ایفا کرد بلکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی در رأس هرم دفاعی قرار داشته است.
وی با اشاره به برگزاری جشن های مردمی انقلاب اسلامی در مساجد، خواستار بهره گیری از ظرفیت این اماکن مقدس در تبیین ارزش ها و آرمان های انقلاب برای نسل جوان شد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک جنبش اجتماعی، با استفاده از مساجد، فراگیر شد، ادامه داد : مساجد و جلسات مذهبی همانند حلقه واسط میان رهبر انقلاب و مردم بودند که وظیفه بسیج مردم را در راستای مخالفت سیاست های حاکم ستم شاهی بر عهده داشتند.
حجت الاسلام پورابراهیم ادامه داد : تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی، پاسخگویی به سئوالات، رفع شبهات و جذب جوانان و نوجوانان و آشناسازی آنان با مواضع اصولی و آرمان های شکوهمند انقلاب از اهداف برگزاری برنامه های دهه فجر است.
وی با تاکید بر محوریت قرار گرفتن مساجد در جشن های انقلاب اضافه کرد: دهه فجر امسال با دهه فاطمیه مقارن شده و باید شأنیت این ایام حفظ و از این ظرفیت برای گسترش آموزه های اسلامی و سبک زندگی فاطمی بهره برده شود.
حدود سه هزار مسجد با 890 کانون فرهنگی هنری فعال در گیلان وجود دارد.
خبرنگار:مرضیه ضامن**انتشاردهنده:کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.