به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین تقی زاه روز پنجشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان شرقی در عمارت استانداری در تبریز گفت: برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان امسال متفاوت تر از سال های قبل در محورهای برگزاری همایش، راهپیمایی، برنامه های فرهنگی و مسابقات و دیدار با خانواده های معظم شهدا، آزادگان و ایثارگران است.
وی با اشاره به ضرورت آذین بندی و زیباسازی تبریز و دیگر شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: متاسفانه سازمان زیباسازی شهرداری تبریز اعلام کرده است که با توجه به مصوبات شورای شهر می تواند تنها 20 مورد از فضاهای تبلیغاتی اش را به تبلیغات دهه فجر اختصاص دهد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: کاش اعضای شورای شهر به هنگام تصویب لایحه مرتبط با این موضوع، راهکاری نیز برای برون رفت از وضعیت های خاص مانند جشن های پیروزی انقلاب اسلامی ارائه می کردند.
وی از همایش 'بیعت امت با ولایت' به عنوان شاخص ترین برنامه امسال ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در بخش همایش ها یاد کرد و گفت: این همایش عظیم و مردمی 12 بهمن ماه جاری در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) تبریز و نیز دیگر شهرهای استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: در بخش یادواره ها نیز با توجه به اینکه ما هر چه داریم از شهدا داریم، یادواره بزرگداشت شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی هیجدهم ماه جاری برگزار می شود.
حجت الاسلام تقی زاده اظهار کرد: 'میهانی لاله ها' با رویکرد عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای تبریز نیز از شاخص ترین برنامه های ستاد گرامیداشت 39 سالگی انقلاب اسلامی در بخش تجلیل از خانواده های شهدا، آزادگان و ایثارگران است.
وی یادآور شد: افتتاح طرح های عمرانی و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر محورهای اصلی فعالیت ستاد گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: تلاش می کنیم برنامه راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز به عنوان عصاره و چکیده جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم با شکوه هر چه تمام تر برگزار و مایه شادی دوستان و یاس دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.
وی اضافه کرد: بزرگداشت شهدای قیام 29 بهمن 1356 مردم تبریز علیه رژیم طاغوت نیز توسط ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب با محوریت بنیاد شهید در مصلای حضرت امام تبریز برگزار می شود.
حجت الاسلام فقیه، مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه در آستانه دهه چهارم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم، باید همه دست به دست هم دهیم تا برنامه های امسال گرامیداشت ایام الله دهه فجر در استان با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.
وی افزود: امسال باید تلاش کنیم تا آرامش حاکم بر استان به رغم برخی ناآرامی های اخیر کشور که توسط دشمنان نظام توطئه چینی شده بود، با شیرینی گرامیداشت دهه فجر پیوند بخورد.
حجت الاسلام فقیه تاکید کرد: برای آشنایی نسل جدید با ماهیت انقلاب اسلامی و نیز دستاوردهای آن باید شعارهای سال های آغازین انقلاب اسلامی از قبیل ولایت فقیه، استقلال در همه ابعاد و وحدت ملی را از طریق تحلیل محتوای تبیین و تشریح کنیم.
در این نشست روسای برخی از کمیته های ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی، رئوس برنامه های خود را تشریح کردند.
خبرنگار: عزیزی راد ** انتشار: رستگار
518/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.