به گزارش خبرنگار ایرنا میرشمس مومنی زاده عصر چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: کلیه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید آماده مقابله با بحران باشند و در صورت نبود مسئول یا مدیر هردستگاهی باید شخص جایگزین به فرمانداری معرفی شود.
وی از آمادگی بیش از120 دستگاه ماشین آلات مختلف سنگین و سبک و قایق های امدادی برای مواجهه با بحران برف در پیش رو خبر داد و افزود: حدود یک هزار نفر از نیروهای انسانی امدادی ، اجرایی ، خدماتی و انتظامی آماده خدمت رسانی به مردم شهرستان بندرانزلی هستند.
فرماندار بندرانزلی بر ضرورت برنامه ریزی برای استفاده هرچه بهتر از امکانات موجود شهرستان تاکید کرد: برگزاری اینگونه جلسات به منزله هشدار، تذکر و تاکید بر آماده باش کامل است و همه ادارات باید این آمادگی را درهمکاران خود ایجاد کرده و امکانات در اختیار خود را نیز به روز و قابل استفاده نگه دارند.
مومنی زاده تاکید کرد: در صورت بروز بحران حضور روسای ادارات و کارکنان آن در محل کار خود و آمادگی لازم برای انجام وظایف محوله از پیش تعیین شده ضرورت دارد.
وی افزود: برای عبور از بحران باید از همه امکانات موجود اعم از دولتی و خصوصی در شهرستان استفاده کرد و لازم است بخشداری نیز این آمادگی را در حوزه روستایی هم فراهم کند.
فرماندار شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز آب گرفتگی در نقاط آسیب پذیر شهر فراهم شده و در صورت بروز مشکلی به صورت مقطعی و موضعی ، هرچه سریعتر مرتفع شود تا علاوه بر جلوگیری از بروز خسارت ، نگرانی مردم نیز کمتر شده و آسیبی به مردم وارد نشود.
در ادامه این جلسه رییس اداره هواشناسی شهرستان بندرانزلی با اشاره به آغاز بارش شدید باران از روز جمعه بر اساس نقشه های هواشناسی اظهار کرد: احتمال بارش برف در انزلی بسیار کم است و بارش برف در دامنه ها و ارتفاعات از روز شنبه شروع می شود.
شبنم هادی نژاد افزود: بر اساس مدل های موجود هواشناسی و بررسی های این اداره پیش بینی می شود علاوه بر وزش باد شدید ، میزان بارش در بندرانزلی به حدود 90 میلیمتر نیز رسیده و آب گرفتگی برخی معابر را به دنبال داشته باشد.
وی یادآور شد: این سیستم هوای سرد بعد از ظهر دوشنبه از گیلان خارج شده و آسمان اکثر نقاط گیلان صاف خواهد بود.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و به دلیل بارش فراوان باران ، پرباران ترین شهر کشور محسوب می شود.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.