به گزارش ایرنا، فریدون همتی شنبه شب در نشست شورای پدافند غیرعامل هرمزگان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی در شبانه روز باید احتمال وقوع حوادث را بدهند و برای کمک‌رسانی آمادگی لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: با ارائه آموزش های مناسب باید در اقشار مختلف مردم آمادگی لازم برای مواقع بحران و حوادث و همچنین رعایت اصول پدافند غیرعامل ایجاد شود.
وی شناخت هرچه بیشتر جامعه از پدافند غیرعامل را یک ضرورت مهم دانست و گفت: مردم باید با پدافند غیرعامل بیشتر آشنا شوند تا بتوانند در شرایط لازم بهترین اقدام را انجام دهند.
همتی اظهار کرد: دستگاه‌های عضو کارگروه‌های زیر مجموعه شورای پدافند غیرعامل استان باید به طور دائم توانمندی های خود را به روز و تقویت کنند تا در هنگام وقوع هر حادثه‌ای در کوتاه‌ترین زمان مدیریت و اقدامات لازم صورت گیرد.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه وظایف و حیطه اختیارات دستگاه‌ها در امر پدافند غیرعامل باید مشخص باشد، تصریح کرد: نیاز است اصول پدافند غیرعامل به درستی توسط دستگاه‌های عضو این شورا رعایت شود.
به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدان و اقدامات خصمانه دشمن می شود.
مکان یابی، استتار، اختفا، پوشش، فریب، پراکندگی ، تفرقه و جابجایی، مقاوم سازی و استحکامات و اعلام خبر از اصول اولیه پدآفند غیر عامل محسوب می شوند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.