به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز اکرمی روز دوشنبه در نشستی در همین رابطه با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: اینکه هنوز بخش عظیمی از جامعه ما با مقوله پدافند غیرعامل آشنایی ندارند، نشان از معرفی نشدن درست این موضوع در جامعه است.
وی ادامه داد: باید مردم از ضرورت آشنایی درست پدافند غیرعامل آگاه شوند و بدانند که آگاهی در این زمینه می‌تواند در بسیاری مواقع جان عده زیادی را از خطرات پیرامون نجات دهد.
اکرمی بیان داشت: زمانی می‌توان به مسئولان پدافند غیرعامل استان نمره قبولی داد که در حوادث و اتفاقات عملکرد مثبتی داشته باشند و به قول معروف خودشان را در شرایط دشوار نشان دهند.
اکرمی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پدافند غیرعامل در بندرعباس، تصریح کرد: حضور دانش آموزان و دانشجویان در نمایشگاه پدافند غیرعامل و آشنایی با حوزه‌های متعدد آن می‌تواند فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه ایجاد کند تا نسل آینده ما تسلط و شناخت بیشتری از پدافند غیرعامل و تاثیرات آن در جامعه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدان و اقدامات خصمانه دشمن می شود.
مکان یابی، استتار، اختفا، پوشش، فریب، پراکندگی ، تفرقه و جابجایی، مقاوم سازی و استحکامات و اعلام خبر از اصول اولیه پدآفند غیر عامل محسوب می شوند.
در تقویم رسمی کشورمان ششم تا 12 آبان ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.