به گزارش ایرنا، هاشم صوفی روز یکشنبه در همایش پدافند غیر عامل در اسدآباد، افزود: در مبحث 21 تمام ملاحظات دفاعی و پدافند غیرعامل برای ساخت و سازها اعم از مسکونی و غیر مسکونی پیش بینی شده است تا سازه هایی امن و عاری از هر گونه تهدیدات طبیعی و خصمانه طراحی و اجرا شود.
صوفی تصریح کرد: داشتن خانه هایی امن و مطابق با استانداردهای روز دنیا حق مردم و شهروندان است.
وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل در پی کاهش آسیب پذیری، استقرار خدمات ضروری و مدیریت بحران در مقابل اقدامات خصمانه دشمن است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: استکبار جهانی برای ضربه به کشورهای دیگر مجموعه ای از تهدیدات را بکار گرفته و حفاظت از مردم و سرمایه های ملی در مقابل این تهدیدات برعهده پدافند غیرعامل است.
صوفی با تاکید بر نهادینه شدن معنی و مفهوم پدافند غیر عامل برای همه اقشارمردم، افزود: تهدیدات دشمن تنها به اقدامات نظامی محدود نمی شود به همین جهت نقش پدافند غیرعامل بیشتر از همیشه برجسته شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر تمام پیکر جامعه و نهادهای دولتی و عمومی باید در برابر تهدیدات دشمن مصون سازی شوند تا سرمایه های کشور به خطر نیفتد.
مدیرکل پدافند غیرعامل که در جمع معلمان و مدیران آموزش و پرورش سخن می گفت، اضافه کرد: حملات سایبری از روش های نوین تهدید دشمنان است که به وسیله محصولات و خوراکی های آلوده، بیماری های به کشورها آسیب وارد می رساند.
پدافند غیرعامل به معنی دفاع غیر نظامی در شرایط جنگی و غیر جنگی است و 6 تا 12 آبان ماه امسال هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
اسدآباد با 100 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.