شهر آستارا در طول سال میزبان چهار تا شش میلیون گردشگر است و جولان سگ ها در پیاده روها و معابر، زیبنده این شهر گردشگرپذیر نیست.
سعید پرستار یکی از شهروندان آستارا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: سگ های ولگرد علاوه بر ایجاد ترس، آلودگی دارند و در برخی ساعت ها در حاشیه خیابان های حکیم نظامی، فارابی، کشاورز و رستمیان به چشم می خورند و شهرداری باید به جمع آوری آنها اقدام کند.
شهردار آستارا در این رابطه گفت: شهرداری با تعبیه قفسه هایی در خارج از محدوده شهر، سه مرتبه در ماه نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد اقدام می کند و از مهرماه تاکنون، 25 قلاده سگ ولگرد از خیابان ها جمع آوری شده است.
جواد معیتی افزود: سگ ها پس از معاینه توسط کارشناسان دامپزشکی و در صورت سالم بودن، به عنوان سگ های نگهبان در اختیار کشاورزان و روستائیان قرار می گیرند اما در صورت ابتلا به بیماری، باید به روش بهداشتی امحاء شوند که تاکنون موردی برای امحاء نداشته ایم.
شهرام حسین نژادی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز بیان کرد: متولی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از معابر عمومی، شهرداری‌ است و سگ ها موجب آلودگی محیط و انتقال احتمالی بیماری می شوند و امسال، 500 عدد واکسن هاری در آستارا به افراد دچار گزیدگی سگ تزریق شده است.
فرماندار آستارا نیز اظهار کرد: راه‌های رایج برخورد با سگ‌های ولگرد، معدوم‌سازی و عقیم‌سازی آنهاست اما معدوم‌سازی واکنش‌های اجتماعی و اعتراض فعالان مدنی محیط‌ زیست را در پی دارد و حس حیوان‌آزاری را به جامعه القا می‌کند.
یونس رنجکش افزود: باید در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کرد و در این راستا فرمانداری آستارا آماده همکاری و صدور مجوز برای سمن هاست.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 /7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.