سعید حقیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کبوترها در درون جعبه ها و با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 در جاده ترانزیت سلطانیه - زنجان در حال حمل بود که کشف شد.
وی، اظهار کرد: با توجه به اینکه راننده و سرنشین این خودروی سواری، مجوز حمل این کبوترها را از دامپزشکی اخذ نکرده بودند بنابراین به خاطر ترس از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، توقیف شدند تا توسط محیط زیست و دامپزشکی به لحاظ اطمینان از سلامت این پرندگان مورد بررسی قرار گیرند که نتیجه آن پس از 72 ساعت مشخص خواهد شد.
حقیقی، افزود: این کبوترها از شهرهای جنوبی کشور تهیه و به مقصد استان اردبیل 'مشکین شهر' حمل می شد که پس از اطمینان از سالم بودن، به صاحبان آن تحویل خواهد شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده نیز گفت: در پاهای اغلب این کبوترها که بیشتر به رنگ های قرمز، سیاه و سفید بودند، حلقه وجود داشت، افزود: بررسی های به عمل آمده نشان می داد که این کبوترها از نوع قاچاق نیستند و منعی برای خرید و فروش ندارند.
سعید کرد با بیان اینکه به احتمال زیاد این کبوترها، پرشی 'مسابقه ای' هستند افزود: پس از دریافت نتیجه استعلام این پرندگان که جزو پرندگان قاچاق و کمیاب نیز نیستند به صاحبان آن بازگردانده خواهد شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.