به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی عصر دوشنبه در جلسه کمیته توزیع آب کشاورزی شهرستان رشت در فرمانداری افزود: یقینا کشاورزان نقش شخم زمستانه در صرفه جویی آب کشاورزی را می دانند اما بایستی اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی کشاورزان در این باره مورد توجه قرار گیرد.
وی طرح تجهیز اراضی کشاورزی را یکی دیگر از راه های کمک کننده برای صرفه جویی در آب کشاورزی دانست و اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی در روستاها، بخشداران و دهیاران بایستی این موارد را به کشاورزان گوشزد کنند.
احمدی با بیان این که بیش از 90 درصد منابع آبی ما صرف کشاورزی می شود، اضافه کرد: میزان مصرف آب برای محصولات کشاورزی زیاد است به طوری که برای یک کیلوگرم محصول کشاورزی حدود سه هزار و 100 لیتر آب مصرف می شود.
وی بیان داشت: از این که منابع آبی ما نسبت به سال گذشته کاهش یافته بخشی به نذورات آسمانی و بخشی از آن به ذخیره آب سد سپیدرود به خاطر از دست دادن آب به دلیل انجام لایه روبی ها، مربوط می شود.
وی با بیان این که بر اساس آمارها، 86 درصد از بارش ها در فصل زراعی نیست، خاطر نشان کرد: بنابراین بایستی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در فصل کشاورزی تدابیر لازم اتخاذ شود.
فرماندار شهرستان رشت بیان داشت: نباید منتظر بمانیم تا باران ببارد بلکه بایستی با لایروبی رودخانه ها و برخی اقدامات ضروری دیگر، برای فصل کشاورزی آمادگی لازم را داشته باشیم.
احمدی اظهار داشت: ما در قبال محصول استراتژیک برنج برای استان و شهرستان خود بی تفاوت نیستیم و دغدغه کشاورزان را داریم و تمام تلاش خود را برای داشتن سال زراعی خوب به کار می گیریم.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به کشاورزان و حمایت از آنها تصریح کرد: با تشکیل 48 کارگروه در بخش های مختلف به دستور استاندار، بایستی در ذیل این کارگروه در شورای کشاورزی به موضوعات مربوط به کشاورزان اهتمام بیشتری داشته باشیم.
فرماندار رشت حضور رئیس اداره در جلسات فرمانداری شهرستان رشت را مهم دانست و تصریح کرد: زمانی که رئیس اداره ای در شهرستان رشت در جلسات فرمانداری دعوت می شود، حتما بایستی شرکت کند.
وی با بیان این که همه ما مسئول بوده و بایستی پاسخگو باشیم، اظهار کرد: با توجه به این مسئولیت، در حوزه ای که کارها به ما سپرده می شود باید به خوبی آن ها را انجام دهیم.
در جلسه توزیع کمیته آب کشاورزی در فرمانداری شهرستان رشت تعدادی از بخشداران و رئیسان اداره ها از جمله هواشناسی، جهاد کشاورزی و تعاون روستایی سخنانی مطرح کردند.
بر اساس آخرین آمار دریافتی، شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930هزار نفر جمعیت است که 60 درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.