به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمود حجتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی روستای گوهردان آستانه اشرفیه اظهار داشت: خاک زراعی طلاست بنابراین نیاز است تا در نگهداری و استفاده مناسب از آن، برنامه ریزی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه بایستی قدر خاک زراعی و کشاورزی را بدانیم، تصریح کرد: وجود خاک حاصلخیز در تولید محصولات باکیفیت و رونق اقتصاد کشاورزی، اهمیت ویژه ای دارد.
حجتی با اشاره به اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی گفت: در اجرای این طرح، بایستی دقت لازم در خصوص کاربرد اراضی کشاورزی صورت گیرد.
وی مدیریت صحیح در اجرای این طرح را بسیار حساس دانست و افزود: اتمام بموقع طرح تجهیز و نوسازی اراضی قبل از فرارسیدن سال زراعی از مسائل مهمی است که باید در اولویت قرار بگیرد تا کشاورزان برای کشت محصول خود با مشکلی مواجه نشوند.
حجتی اجرای این طرح را در کاهش هزینه های کشاورزی و صرفه جویی مصرف آب زراعی موثر دانست و گفت: با اجرای این طرح کشاورزان با سهولت بیشتری به زمین های کشاورزی خود دسترسی داشته و فعالیت های کشاورزی را راحت تر به انجام می رسانند.
در حاشیه این بازدید جمعی از کشاورزان منطقه از نزدیک با حجتی دیدار و به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند. همچنین نماینده و بخشدار مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه ، گزارشی از فعالیت های کشاورزی این منطقه ارائه کرده و خواستار حمایت بیشتر از کشاورزان شدند.
طرح تجهیز و نوسازی اراضی روستای گوهردان آستانه اشرفیه در سطح 254 هکتار در حال انجام است که با اتمام آن، 631 نفر از کشاورزان از مزایای آن بهره مند می شوند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای این طرح بطور همزمان در یک هزار و 30 هکتار از اراضی روستاهای گوهردان ، دهکاء ، بیربنه بالا ، بیربنه پایین ، خلشاء چهارده ، گیلده آغاز شده است.
محمدباقر قاسم پور با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تجهیز و نوسازی اراضی این روستاها تا قبل از آغاز فصل زراعی ( اردیبهشت ماه سال 97 ) به پایان می رسد، افزود: طرح تجهیز و نوسازی اراضی این شهرستان از سال 1374 آغاز شده است.
وی میزان اراضی زیر کشت برنج آستانه اشرفیه را 23 هزار و 570 هکتار عنوان و اضافه کرد: تاکنون این طرح در شش هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به انجام رسیده است.
وی با بیان اینکه از مجموع اراضی موجود در آستانه اشرفیه 17 هزار هکتار قابلیت اجرای این طرح را دارند، اظهار داشت: در 2 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان نیز نقشه برداری صورت گرفته است.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و 105 روستا، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
7287 / 2007
خبرنگار:علیرضا رنجکش کیسمی**انتشاردهنده:کبیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.