فیروز فاضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به میزان تخصیص بودجه های عمرانی در قالب ردیف های بودجه، رئیسان اداره های شهرستان ها تمام نیازهای خود را اولویت بندی کنند.
وی مجتمع های فرهنگی و هنری را مکانی برای ارائه فعالیت های مهم فرهنگی و هنری در شهرستان ها عنوان کرد و گفت: بایستی تمام تلاش به کار گرفته شود تا هنرمندان هنگام بهره برداری از مجتمع ها از بهترین امکانات استفاده کنند.
فاضلی با اشاره به این که سالن آمفی تئاتر سردارجنگل رشت با توجه به نیاز جامعه هنری در اولویت پروژه های عمرانی قرار دارد، افزود: در همین راستا، همه تلاش بر این است تا این پروژه در سریع ترین زمان، آماده بهره برداری شود.
پیش تر فعالان عرصه تئاتر گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،بزرگترین چالش فراروی تئاتر استان را مشکلات سخت افزاری از جمله نداشتن سالن تئاتر مناسب ذکر کرده بودند.
رئیس انجمن تئاتر گیلان ضمن تایید مطلوب نبودن فضای ارائه تئاتر استان گفت: در گیلان 25گروه رسمی وجود دارد که امکاناتشان از محروم ترین استان ها نیز پایین تر است.
وحید محبوب بشری با تاکید بر اهتمام به اقتصاد هنر افزود: حمایت شهرداری ها و شورای شهر از تئاتر در استان های دیگر بارز است اما گیلان نه استان صنعتی است که دلخوش به حمایت صنعتگرانش باشد، و نه از حمایت های دولتی مطلوب بهره مند است.
وی خاطرنشان کرد: تنها یک سالن رشت در اختیار هنرمندان تئاتر برای اجرا قرار می گیرد که آن هم به مهدکودک ها ، همایش ها ، کنسرت ها و ... اختصاص می یابد.
بشری ادامه داد: منصفانه نیست که هنرمندان تئاتر پس از 30 روز تمرین، بدلیل نبود فضای اجرا، تنها به پنج روز اجرا و کمتر قناعت کنند.
پیشینه تئاتر در گیلان به بیش از یک قرن می رسد و در زمان حاضر 25 گروه تئاتر بصورت در رسمی در استان مشغول فعالیت هستند.
خبرنگار: ضامن
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.