ولی داداشی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: بارانداز راه آهن آستارا-آستارا مطابق قول وزیر راه و شهرسازی در پاییز 97 افتتاح خواهد شد و از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت اقتصادی در این راستا حمایت می شود.
وی با اشاره به اینکه راه آهن آستارا-آستارا قرار بود در بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری برسد، اضافه کرد: دولت در تامین اعتبار این طرح با مشکل مواجه شد و با سرمایه گذاری دولت جمهوری آذربایجان، ریل گذاری حدود 10 کیلومتر این طرح انجام شد و این کشور برای سرمایه گذاری در ریل آستارا-رشت نیز متعهد شده است.
داداشی در ادامه گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه وزارت بهداشت با استخدام 70 نیرو در بیمارستان جدید آستارا موافقت کرده ، اضافه کرد: در روزهای آینده 14 نفر در بخش های اداری و خدماتی این واحد درمانی از طریق آزمون استخدامی مشغول به کار خواهند شد.
وی با بیان اینکه دولت در اجرای طرح تحول سلامت با کمبود بودجه مواجه است، اظهار کرد: سازمان های بیمه در این راستا به تعهدات خود به صورت کامل عمل نکرده اند و کمبود بودجه در اجرای این طرح، باعث انصراف تعدادی از پزشکان از طرح پزشک خانواده شده است.
کلنگ احداث خط آهن ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 با حضور مسئولان عالی رتبه این کشورها در شهرستان مرزی بندر آستارا به زمین زده شد و با تکمیل این خط و پل آن بر فراز رودخانه مرزی آستاراچای، قطار جمهوری آذربایجان در سال جاری به طور آزمایشی از آن عبور کرد و به بارانداز آستارا وارد شد.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال جاری به منظور توسعه همکاری های اقتصادی به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد حدود دو و نیم کیلومتر و بارانداز مربوطه در آستارای ایران اجرا می شود.
با اتصال خط ریلی آستارا - آستارا به راه آهن درحال اجرای رشت - قزوین، کریدور ریلی شمال - جنوب ایران برای توسعه مناسبات تجاری بندرهای جنوب با بندر آستارا و کشورهای حوزه قفقاز، روسیه و جمهوری آذربایجان تکمیل خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خاکی و 15 کیلومتر مرز آبی دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.