به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، 'محمود تولایی' در جمع فعالان اقتصادی و کارآفرینان کاشان بیان کرد: تولید 75 درصد از فرش ماشینی کشور و نزدیک به نیمی از صادرات نساجی و فرش ماشینی از این منطقه می باشد.
وی افزود: گلاب، عرقیات گیاهی، اسانس گل محمدی و داروهای گیاهی، ظروف چینی و آرکوپال، مس، انواع لنت خودرو، پتو و سنگ های تراورتن و زینتی بخش دیگر کالاهای صادراتی از کاشان به مقصد دیگر کشورهاست.
رئیس اتاق بازرگانی کاشان بیان کرد: یکی از علت های حفظ اشتغال واحدهای تولیدی این منطقه در همه فراز و نشیب ها این است که همه این واحدهای صنعتی و تولیدی توسط بخش خصوصی و مردم ایجاد شده و از هیچ سرمایه دولتی استفاده نکردند.
به گفته او هم اکنون این منطقه (شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) از نظر اشتغال، سرمایه گذاری، صادرات، شمار افراد زیر پوشش بیمه و توسعه فعالیت های صنعتی با وجود شهرستان بودن از 15 استان کشور بالاتر است.
تولایی در ادامه خواستار تفویض بخشی از اختیار مدیران کل استان اصفهان به شهرستان کاشان شد و گفت: سرمایه گذاران همواره برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه تلاش کردند و تفویض اختیارها موجب کاهش هزینه، صرفه جویی در زمان، دلگرمی بیشتر آنها و تسهیل امور خواهد شد.
وی همچنین خواستار پیگیری تکمیل منطقه ویژه اقتصادی از سوی مسئولان شد و گفت: وجود ایستگاه راه آهن و قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی و بزرگراه شمال به جنوب کشور و نزدیکی به استان های تهران، قم، مرکزی، اصفهان و سمنان موجب شده تا این منطقه اقتصادی از موقعیت مکانی بی مانند برخوردار شود.
رئیس اتاق بازرگانی کاشان همچنین با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های منطقه کاشان برای سرمایه گذاران عنوان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی زیادی در شهرک ها آماده راه اندازی شده اما هنوز آب و برق ندارند و در واقع سرمایه گذار از شرکت شهرک های صنعتی پیشی گرفته است.
محسن مهر علیزاده، استاندار اصفهان در سفر یک روزه چهارشنبه خود به شهرستان کاشان در زمینه پیگیری مشکلات منطقه ویژه اقتصادی و راه اندازی گمرک واردات در کاشان قول مساعدی داد.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.