رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: این سازمان از کلیه طرح های سرمایه‌گذاری در گیلان حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، کیوان محمّدی در جلسه پیگیری روند اجرای طرح حرم آستانه اشرفیه گفت: در اجرای طرح‌ها سیاست دولت این نیست که بصورت قطره ای و کم کم اقدام به اختصاص اعتبارات کند بلکه تلاش می‌کند تا با اختصاص اعتبارات بزرگ و به موقع پروژه های عمرانی را به پایان برساند.

وی با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات مربوط به اجرای طرح ها و پروژه ها اولویت‌بندی لازم صورت می‌گیرد یادآور شد: تمامی اختیارات مربوط به اختصاص اعتبارات اجرای طرح‌های استان در دست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار ندارد بلکه وضعیت تخصیص اعتبارات را خزانه کشور تعیین و تکلیف می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه طرح حرم آستانه اشرفیه از 17 سال قبل آغاز و نیمه‌تمام مانده اظهار داشت: با توجه به اهمیت اجرای این طرح در منطقه ، پیگیری‌های لازم در خصوص اجرای آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان صورت گرفته است.

محمّدی به ابلاغ و اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای این طرح از تهران اشاره و تصریح کرد: به منظور اختصاص این میزان اعتبار مصوبه شورای برنامه‌ریزی نیز دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان تخصیص این اعتبار را خزانه کشور تعیین می‌کند افزود: امیدواریم تخصیص این میزان اعتبار روند اجرای طرح حرم آستانه اشرفیه را سرعت ببخشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان  در ادامه ضمن تاکید بر حمایت از شهرداری‌های این استان یادآور شد: این بدان معنی نیست که دولت تمام بار شهرداری ها را به دوش بکشد.

محمّدی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها بایستی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی خود در کنار اعتبارات دولتی به درآمدهای داخلی نیز تکیه کنند گفت: بسیاری از برنامه‌های شهری با استفاده از درآمدهای داخلی شهرداری‌ها امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از شهرداری‌های این استان حمایت می‌کند افزود: این سازمان از کلیه طرح های سرمایه گذاری در گیلان حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

وی همچنین به ظرفیت‌های رودخانه سفیدرود در شهرآستانه اشرفیه اشاره و تصریح کرد: اجرای طرح کشتیرانی در این رودخانه می‌تواند رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در منطقه به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان افزود: این سازمان آمادگی دارد تا با ایجاد زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری لازم زمینه اجرای این طرح را با مشارکت شهرداری آستانه‌اشرفیه فراهم سازد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.