نگار نادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر با حضور گسترده‌ مادران نمونه استان گیلان به‌همت بنیاد فرهنگی و بین‌المللی مادر و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان روز چهارشنبه در رشت برگزار شد که نقش گروه موسیقی بانوان لاهیجانی در آن قابل توجه بود.
وی تصریح کرد:دراین برنامه جمعی از بانوان هنرمند شهرستان لاهیجان قطعاتی را با نام‌های ایران، هوای جنون، کوهستان، پریچهر و پریزاد اجرا کردند.
وی اظهارداشت:مریم موسوی نوازنده تار، ستاره نوحی نوازنده سنتور، صنم پوربابایی نوازنده ویولن، نیلوفر صفارنیا و پرناز فرج پور نوازنده گیتار، فرانک خوش الحان نوازنده تنبک و دیانا منصوری، سانیا شکری، مرضیه صنایع و ماهرخ صنایع کرال، اعضای این گروه موسیقی لاهیجانی را تشکیل می دادند.
وی گفت:این آیین با هدف تبیین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده‌آل و پررنگ ساختن مسئولیت‌های اجتماعی به ‌ویژه وظایف فرزندان در قبال حقوق ارزشمند مادر و آشنا ساختن بیشتر جامعه با جایگاه و نقش والای مادر اجرا شد.
نادری افزود: آیین نکوداشت مقام والای مادر تاکنون در ٢٣ استان کشور برگزار شده است و تا پایان سال در مابقی استان‌های کشور نیز ادامه می یابد.
وی یادآورشد:در این آیین ١٧ مادر نمونه از بین بیش از ٦٠ مادر نمونه استان گیلان بر اساس ارزیابی پنج شاخص‌ بنیاد فرهنگی و بین‌المللی مادر ارزیابی شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: گروه موسیقی بانوان لاهیجان مدت یک سال است که در این شهر تشکیل شده و به آموزش و ترویج موسیقی سنتی و اصیل به دختران می پردازد.
وی همچنین اظهارداشت: ویژه برنامه آوای مادران گیلان نیز روز پنجشنبه به مناسبت نکوداشت مقام والای مادر در لاهیجان برگزار شد که مورد استقبال مردم این شهر قرارگرفت.
شهرستان لاهیجان با داشتن 6 انجمن ادبی و هنری یکی از شهرستان های فعال در عرصه های فرهنگی و هنری گیلان به شمار می رود.
خبرنگار: نظرپور
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.