به گزارش ایرنا، روستای درسجین ابهر در عمر 300 ساله خود برای نخستین بار در جشنواره روستایی انگور شاهد حضور جمعیتی بیش از 15 هزار نفر از نقاط مختلف کشور بود.
این جشنواره که برای دومین بار در روستایی زیبا با بافت تاریخی برگزار می شد، از جنبه های مختلف پیشرفت های چشم گیری نسبت به دور نخست داشت که تبلیغات، جذب گردشگر، افزایش کمی و کیفی غرفه ها، حضور گروه های موسیقی و نمایش نمونه ای از آن بود.
به گزارش ایرنا، استاندار زنجان در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: استقبال بسیار گسترده مردم از جشنواره ها برای استفاده از برنامه های شاد و با نشاط آن نشان از لزوم اهتمام مسئولان برای افزایش این برنامه ها در جامعه دارد.
اسدالله درویش امیری خاطرنشان کرد: از طریق جشنواره ها می توان فرهنگ اصیل و بومی ایرانی را در بین مردم جامعه نهادینه کرد چراکه ارزش های بسیاری در فرهنگ و رسوم گذشتگان ما وجود دارد.
وی یادآور شد: کشورهای تازه به دوران رسیده قصد دارند فرهنگ و تاریخ دیگر کشورها را به سرقت ببرند و به نام خود ثبت کنند که با برگزاری جشنواره ها این سنت ها همواره برای مردم یادآوری و نهادینه می شود.
وی تاکید کرد: جشنواره ها دوستی و همدلی را در بین مردم افزایش می دهند و علاوه بر این موجب ایجاد لحظاتی شاد و خاطره انگیز برای خانواده ها می شوند.
درویش امیری با اشاره به جشنواره انگور شهرستان ابهر، ابراز کرد: با توجه به اینکه روزی بسیاری از مردم این منطقه از طریق محصول انگور تامین می شده است یکی از اهداف برگزاری این جشنواره شکرگزاری به درگاه خداوند است.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.