رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: مهاجرت بی‌رویه به استان گیلان و دیگر استان‌های هم‌جوار می‌تواند موجب ناسازگاری و تنش شود که حتی انتقال فرهنگ‌ها را نیز به دنبال دارد و بعضاً خود آن نیز موجب جلوگیری از پیشرفت و توسعه می‌شود.

به گزارش ایلنا از لنگرود، کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بیان کرد: اصولاً در هر نقطه از کشور که انسجام و همدلی بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد شاهد توسعه و پیشرفت هستیم و اگر بین مسئولان و حتی مردم تنشی وجود داشته باشد پیشرفت و توسعه به همان مقدار عقب‌نشینی دارد.

وی با اشاره به اشاره به همکاری مردم لنگرود با مسئولان در پیشرفت پروژه‌های عمرانی ادامه داد: در برخی از شهرها برای واگذاری زمین با مشکلاتی مواجه هستیم ولی در این شهرستان به دلیل درک دقیق مردم و پشتکار مسئولین شاهد توسعه و پیشرفت پروژه‌های عمرانی و فرهنگی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان مهاجرت را یکی از مشکلات استان‌های شمالی عنوان کرد و افزود: مهاجرت بی‌رویه به استان گیلان و دیگر استان‌های هم‌جوار می‌تواند موجب ناسازگاری و تنش شود که حتی انتقال فرهنگ‌ها را نیز به دنبال دارد و بعضاً خود آن نیز موجب جلوگیری از پیشرفت و توسعه می‌شود.

محمدی بابیان اینکه مهاجرت بی‌رویه به استان‌های شمالی می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد، تصریح کرد: ظرفیت جمعیت در استان‌های شمالی کمتر از ۱۰ میلیون است و با مهاجرت بی‌رویه و بدون سازمان‌دهی، علاوه بر انتقال و هجوم فرهنگ‌ها، ساخت‌وسازهای ساختمانی نیز به استان ضربه وارد می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ساخت‌وسازها و اجرای پروژه‌های عمرانی، گفت: پیمانکاران در حقیقت تعالی سازان کشور هستند که می‌تواند با انجام کار اصولی و دقیق کشور را به رشد و یا با بی‌توجهی به کارها کشور را عقب نگه دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌گیلان بابیان اینکه گیلان از گذشته صنعتی بود، افزود: برخی از کارخانه‌ها در استان نیز وجود داشت که حتی در سطح خاورمیانه معروف بود ولی در ادامه این کارخانه‌ها تعطیل شدند.

محمدی با بیان اینکه درباره احداث و یا بازسازی کارخانه در گیلان نیز باید به موارد محیط‌زیستی و مهاجرت‌های بی‌رویه توجه شود، بیان‌کرد: به دلیل وجود حساسیت‌های استان در زمینهٔ محیط‌زیست، مطالعات آمایش سرزمینی انجام که بحث توریست و صنعت برنامه‌ریزی خواهد شد تا به ساختارهای کلی آسیبی وارد نشود.

بازدید از پروژه های سد لاستکی گالش کلام، سد لاستکی پهلوان بست، بیمارستان 132 تخت خوابی، کنار گذر و کانال زهکشی آب در خیابان شهید آزموده از دیگر برنامه های سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و هیئت همراه به لنگرود بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.