به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در نوزدهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: فشار مالی بر شهرداری رشت و تداوم این وضعیت زنگ خطری برای آینده مدیریت شهری رشت به عنوان مرکز استان گیلان است.
وی با بیان این که تا کی باید تاوان گذشته را بدهیم، اظهار کرد: بارها درباره وضعیت بدهکاری شهرداری و مشکلات تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق کارکنان تذکرهای لازم را داده و درخواست کمک کرده ایم.
رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان این که اگر چه نمی گذاریم این وضعیت تبدیل به بحران شود، خاطر نشان کرد: با فشار مالی بر شهرداری رشت، نمی توان این کلانشهر را اداره کرد و کارهای بزرگ انجام داد.
وی از استاندار گیلان خواست تا با توجه به فشارهای مالی وارده بر مجموعه شهرداری کلانشهر رشت و رفع مشکلات اهتمام داشته باشند.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه بیان داشت: شورای پنجم این کلانشهر، پس از فراز و نشیب های فراوان در دوره های مختلف با رای بالا و معنادار مردم شکل گرفت.
محمدحسن عاقل منش اظهار داشت: ما اعضای شورای اسلامی رشت با رای مردم، دور هم برای ساختن شهری در شان مردم این کلانشهر جمع شده ایم و میراث دار شهری با انبوه مشکلات هستیم که صرفا به دنبال مقصر بودن دردی را دوا نمی کند.
وی اضافه کرد: ما می خواهیم، سرمایه گذاران به رشت ورود کنند تا اقتصاد در آن رونق گیرد و پس از سالیان سال به جای صحبت کردن درباره رودخانه های زرجوب، گوهرود و تالاب عینک ، اقدامی موثر انجام دهیم.
عاقل منش ادامه داد: ما می خواهیم سراوان پس از سال ها نفس بکشد، می خواهیم پای گردشگران را به این شهر باز کرده و با تبدیل شدن به مقصدگردشگری، فرهنگ و اصالتمان را به دنیا معرفی کنیم.
وی با بیان این که سرمایه گذار به امنیت و آرامش شهر نیازمند است و امنیت نیز در بستر فرهنگ بروز می کند، خاطر نشان کرد: با توجه به این که فعالیت های فرهنگی بایستی با برنامه باشد، وعده خواهم داد تا برنامه های فرهنگی در کلانشهر رشت را به همگان ارایه دهم.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر رشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بروز زلزله هایی در کرمانشاه، کرمان، تهران و گیلان اظهار کرد: این زلزله ها زنگ هشداری برای همه ما به منظور آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه است.
وی پیشنهاد داد تا با تشکیل کارگروهی در اسرع وقت با بهره مندی از توانمندی های متخصصان این حوزه برنامه ای برای کاهش خسارت ناشی از زلزله احتمالی با توجه به وضعیت موجود در کلانشهر رشت تدوین شود.
رضا رسولی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت این کلانشهر را به عنوان مرکز گیلان بزرگترین محرک توسعه استان عنوان و اظهار کرد: رشت به عنوان پیشانی توسعه استان بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان داشت: این روزها با توجه به همه مشکلات اقتصادی، نسیم امید در گیلان وزیده و استاندار جوان این استان با بهره گیری از نیروهای جوان به بخشی از وعده های دولت تدبیر و امید تحقق بخشیده است.
این عضو شورای اسلامی رشت خاطر نشان کرد: با همین عزمی که استاندار گیلان نسبت به توسعه استان می اندیشند، قطعا به این کلانشهر به عنوان مرکز استان گیلان با اولویت ویژه نگاه خواهند کرد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
کلانشهر رشت با پنج منطقه شهرداری، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.