به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم با اشاره به فعالیت 23 شرکت دانش بنیان در این منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: این سازمان در بخش های تولید محصول، بازاریابی و صادرات محصولات دانش بنیان مشوق ها و طرح های حمایتی خود را ارائه داده و این شرکت ها علاوه بر بهره مندی از حمایت مستمر سازمان منطقه آزاد انزلی می توانند در نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی جهت عرضه محصولات تولیدی دانش بنیان خود نیز حضور یابند.
وی به فراهم سازی و تسهیل شرایط فعالیت صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در منطقه آزاد انزلی اشاره و اضافه کرد: فعالیت این صندوق موجب تسریع در انجام امور اقتصادی و تقویت فعالیت واحد های تولیدی می شود .
مسرور تاکید کرد: یکی از اولویت های این سازمان حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف و جذب این شرکت ها و مشارکت دادن آن ها در طرح های صنعتی و غیر صنعتی است.
در ادامه این مراسم مدیر بازاریابی و پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی ملی نیز با اشاره به تفاهم صورت گرفته بین سازمان منطقه آزاد انزلی و این صندوق در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم این صندوق ایجاد صندوق های مشارکتی و خطر پذیر است و صندوق حمایتی VC در این منطقه با مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی، به جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان و افزایش تولید و صادرات محصولات دانش بنیان ایجاد می شود.
اسماعیل یاری افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی طرح های گسترده حمایتی خود را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته و انواع تسهیلات و حمایت های مالی از قبیل تسهیلات قرض الحسنه برای نمونه سازی محصولات ، تأمین سرمایه در گردش جهت توسعه فعالیت و بازاریابی، تأمین سرمایه ثابت جهت تامین خط تولید محصول، ارائه تسهیلات لیزینگ برای توسعه بازار و فروش محصولات دانش بنیان، تهیه ضمانت نامه های بانکی و تهیه دفتر کار از دیگر برنامه های حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی امید است.
در پایان این مراسم از امیرحسین ابراهیمی مخترع خمیر کاغذ از گیاه آزولا در حوزه زیست محیطی و میثم قربانی مخترع حوزه فناوری مهندسی پزشکی در زمینه تومورهای مغزی و نخاعی که موفق به کسب رتبه های برتر جهانی شده بودند، تجلیل شد.
مرکز شکوفایی شرکت های نوآور و دانش بنیان منطقه آزاد انزلی با زیر بنای بیش از 600 متر مربع در سه طبقه با امکان استقرار 25 شرکت و واحد فناور و دانش بنیان ایجاد شده و در این مرکز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز شرکت ها برای تحقیق و توسعه و طی فرآیند تجاری سازی محصولات فراهم شده و واحدهای این مرکز به صورت رایگان در اختیار شرکت هایی قرار می گیرند که طرح های پیشنهادیشان در شورای حمایت از ایده های نوآور و کارآفرین منطقه آزاد تایید شود.
درحال حاضر بیش از 40 شرکت فعال در زمینه های نوآوری و دانش بنیان در منطقه جذب شده که شرکت های نو پا در ابتدای فعالیت می توانند از امکانات مرکز ایجاد شده استفاده و پس از تکمیل فرآیند تجاری سازی نسبت به ایجاد مستقیم واحد های صنعتی و خدماتی اقدام کنند.
منطقه ازاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده:کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.